کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » آثار هنری » مادر صنایع دستی ایران تجلیل می‌شود/ احتمال بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه

مادر صنایع دستی ایران تجلیل می‌شود/ احتمال بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه

مادر صنایع دستی ایران تجلیل می‌شود/ احتمال بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه

مادر صنایع دستی ایران تجلیل می‌شود/ احتمال بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه

نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی امروز، در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از حضور ماه نساء شهسوارپور مادر صنایع دستی ایران، در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و اظهار داشت: ما از این بانوی فعال در عرصه صنایع دستی تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه نمایشگاهی که در دولت یازدهم برگزار کردیم، نمایشگاه رو به توسعه و پیشرفت بود و هیچ گاه رشد منفی نداشتیم. نمایشگاه‌ها نقش مهمی در اقتصاد صنایع دستی ایفا می‌کنند و سعی ما بر این بوده که نمایشگاه را تخصصی و حرفه‌ای‌تر کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: تلاش ما این است که وابستگی هنرمندان صنایع دستی به دولت را کاهش داده و آنها را به سمت بازار و مردم سوق دهیم. البته دولت از این هنرمندان حمایت خواهد کرد و وظایف خود را انجام می‌دهد.

نامور مطلق ادامه داد: ما باید صنایع دستی بازارمحور داشته باشیم و صنایع دستی برای رسیدن به این هدف باید پوست‌اندازی کند.

وی تصریح کرد: ما به صنایع دستی نیاز داریم که بتواند در عرصه جهانی پا به پای رقبایش حرکت کند و این امر مستلزم شناخت نیازها و توانایی در پاسخگویی به این نیازها است.

 

نمایش آثار تناولی، احصایی و کلانتری در خانه ایرانی

همچنین پویا محمودیان مدیر کل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی در بخش دیگری از این نشست خبری از شکل گیری خانه ایرانی در هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و گفت: آثار بزرگانی چون پرویز تناولی، احصایی و کلانتری در خانه ایرانی نمایش داده می‌شود.

وی افزود: بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در مساحتی بالغ بر 5500 متر مربع برگزار می‌شود. 5500 متر نیز به عنوان جمعه بازار در اختیار استان اصفهان قرار گرفته است.

مدیر کل اداره صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: 31 استان کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی حضور پیدا کرده‌اند؛ البته استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان، ایلام، مرزنشینان آذربایجان شرقی و قم به صورت رایگان مهمان ما هستند.

تخفیف 50 درصدی به برگزیدگان بیست و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی

محمودیان در ادامه اظهار داشت: بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با اختصاص تخفیف 50 درصدی به برگزیدگان بیست و هفتمین دوره این نمایشگاه، از آنها تقدیر می‌کند.37 غرفه نیز به هنرمندانی که از بسته بندی‌های ویژه و مورد تایید استفاده می‌کنند، اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: متراژهای اختصاصی در نمایشگاه ملی صنایع دستی به حصیربافان، روستاهای هدف، تبریز  2018 و شهر جهانی یزد اختصاص داده می‌شوند.

مدیر کل اداره صادرات صنایع دستی ادامه داد: روزهای بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با عناوین روز پیوند با هنرمندان عرصه سینما و روز گلستان، روز تجارت الکترونیک، روز دانش بنیان صنایع دستی و روز شهر تاریخی لالجین، روز مادر صنایع دستی و روز تبریز 2018 ، تقدیر از شهدای مدافع حرم به خصوص شهید حججی، روز اصفهان و روز مجلس و صنایع دستی، روز شهر جهانی یزد و روز خانه ایرانی و روز شهر جهانی مشهد و رونمایی از کتاب فعالیت‌های معاونت صنایع دستی نامگذاری شده اند.

محمودیان در بخش دیگری از سخنانش به اعتراض فروشندگان صنایع دستی به برگزاری بیش از اندازه نمایشگاه‌های صنایع دستی اشاره کرد و تصریح کرد: فکر نمی‌کردم کسی از برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی ناراحت شود!

وی خاطرنشان کرد: بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ارزان‌ترین دوره این نمایشگاه‌هاست و غرفه های نمایشگاهی آن در سالن 25 مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی با نرخ متری 95 هزار تومان در اختیار هنرمندان قرار داده می‌شود.

بهمن نامور مطلق در بخش پایانی نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در خصوص اولویت‌های مطرح برای اختصاص غرفه های نمایشگاهی به هنرمندان گفت: ما ظرفی کوچک و مظروفی چشمگیر داریم. سعی ما بر این است که از ویژه خواری در نمایشگاه ملی صنایع دستی جلوگیری کنیم. امکان حضور در این نمایشگاه را برای همه هنرمندان مهیا کنیم.

وی افزود: اولین شاخص ما برای اختصاص غرفه‌های نمایشگاهی به هنرمندان کیفیت آثار بود. البته زمان ثبت نام هم مهم است.

معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: هیئت‌هایی از کانادا، اروپا و دبی برای خرید به نمایشگاه می‌آیند.

خاطرنشان می‌شود؛ محمودیان در پایان جلسه از احتمال قوی بازدید رئیس جمهور از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و گفت: امیدوارم که رئیس جمهور از نمایشگاه بازدید کند.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس