کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » دومین جشنواره گردشگری انار سنگان در بخش مرکزی خاش برگزار شد

دومین جشنواره گردشگری انار سنگان در بخش مرکزی خاش برگزار شد

دومین جشنواره گردشگری انار سنگان در بخش مرکزی خاش برگزار شد

دومین جشنواره گردشگری انار سنگان در بخش مرکزی خاش برگزار شد

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا دومین جشنواره گردشگری انار سنگان با هدف معرفی توانمندی و ظرفیت های کشاورزی و گردشگری بخش مرکزی خاش با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان و شماری از مردم محلی در دهستان سنگان این شهرستان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در این آیین گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا ظرفیت ها و توانمندی های استان را معرفی کند.
باقر کرد اظهار داشت: معرفی سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته ایرانیان و برپایی جشنواره های فرهنگی و توانمندی های کشاورزی از طرف استاندار از جمله برنامه های مهم برای معرفی ظرفیت های این منطقه به جامعه ایرانی و مردم دنیاست.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به توسعه گردشگری در استان بیش از گذشته احساس می شود و همگان باید برای تقویت این مهم سهیم باشند.
مجتبی میرحسینی اظهار داشت: سفر و گردشگری برای حفظ آرامش، تحول در روحیه و نشاط فردی امری لازم است.
وی ادامه داد: ایجاد و تقویت واحدهای بوم گردی، جذب گردشگری، معرفی توانمندی های کشاورزی، آداب و رسوم و مهمان نوازی مردم منطقه از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره گردشگری سنگان است.
فرماندار خاش نیز با برشمردن توانمندی های کشاورزی این شهرستان گفت: بیش از37 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در خاش وجود دارد.
محمداکبر چاکرزهی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا جشنواره پسته و سبزی را نیز در شهرستان خاش برگزار کنیم.
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: این بخش در مباحث گردشگری، تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنعتی دارای رتبه های مهم و ممتازی است.
وی خوشه گردشگری سنگان، چشمه های آب سرد و گرم، گلفشان پیر گل، سرو سنگان، منطقه زیبای ترشاب، مجتمع های گردشگری، سیمان خاش، باغات انبوه پسته، انار، انگور، مرز روتک و غیره را از ظرفیت های مهم بخش مرکزی خاش ذکر کرد.
دبیر جشنواره گردشگری سنگان نیز گفت: گردشگری صنعت بسیار مهمی برای رونق دادن به مباحث اقتصادی است.
اسحاق کرد اهمیت طبیعت گردی، کوهنوردی، غار نوردی، استفاده از ظرفیت های گیاهان داروئی، حفظ و ترویج فرهنگ، آداب و گویش محلی را متذکر شد.
وی ایجاد جشنواره های انار، پسته، خرما، شتر دوانی و غیره را از برنامه های مهم دولت برای معرفی توانمندی های این منطقه ذکر کرد.
وی تولید و عرضه محصولات انار و فرآورده های سنگان را اقدامی ارزشمند از طرف کشاورزان عنوان کرد.
وی گفت: 24 نوع انار در منطقه سنگان وجود دارد که بخش زیادی از آنها بومی منطقه است.
دهیار مرکزی سنگان نیز گفت: کار اجرای مجتمع گردشگری سنگان با 25 میلیارد ریال اعتبار و طرح عمرانی و خط گردشگری منطقه از ورودی تا سرو کهنسال سنگان، ایجاد سرویس های بهداشتی، پیست های شتردوانی، دوچرخه و موتور سواری و غیره با اعتبار 10 میلیارد ریال در دستور کار دولت قرار دارد.
سلطان کرد اظهار داشت: ضعف در اجرا و تهیه زیرساختهای اینترنت از مشکلات مهم این منطقه است که امیدواریم با همکاری سریع پیمانکار بتوانیم آن را برطرف کنیم.
به گزارش ایرنا جشنواره انار سنگان با حضور معاون عمرانی استاندار، معاون میراث فرهنگی، امام جمعه، فرماندار، مدیران دستگاههای اجرایی، سران قبائل و طوایف و فعالان عرصه رسانه با اجرای متنوع برنامه های فرهنگی و هنری، شعر خوانی شاعران برجسته خاش و نیز تجلیل از فعالان عرصه کشاورزی و گردشگری منطقه در کنار درخت کهنسال سرو و مجتمع گردشگری سنگان برگزار شد.
شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار – زاهدان – میلک واقع شده است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس