کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » آثار هنری » خرید ۱۵ میلیارد ریالی حصیر از هنرمندان/ کاروان پیوند در آغاز راه

خرید ۱۵ میلیارد ریالی حصیر از هنرمندان/ کاروان پیوند در آغاز راه

خرید ۱۵ میلیارد ریالی حصیر از هنرمندان/ کاروان پیوند در آغاز راه

خرید ۱۵ میلیارد ریالی حصیر از هنرمندان/ کاروان پیوند در آغاز راه

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری مهر , طاهریان‌فر، طرح کاروان پیوند را یک طرح بلندمدت دانست و گفت: ما می‌خواهیم از هنرمندان حمایت و برایشان بازاریابی کنیم؛ در مرحله اول مبلغ یک و نیم میلیارد تومان حصیر خریده‌ایم.

امیرمهدی طاهریان‌فر، مدیرعامل شرکت تعاونی حامیان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایرانیان به‌عنوان مجری طرح کاروان پیوند در گفتگو با خبرنگار مهر، این طرح را یک طرح بلندمدت دانست و افزود: هدف ما حمایت از صنایع دستی و ایجاد ارتباط میان هنرمندان به عنوان تولیدکننده و مخاطبان هنرهای دستی است. این طرح در چند مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست آن با توجه به این که امسال را سال حصیر نام نهاده‌اند به حصیربافی اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که شناسایی هنرمندان برعهده معاونت صنایع‌دستی بوده است بیان کرد: ایده اولیه این طرح را معاون صنایع دستی مطرح و هنرمندان هشت استان کشور در زمینه حصیربافی را شناسایی و معرفی کرد. شرکت حامیان هم، وظیفه خرید و ایجاد بازار برای کالاها را برعهده داشته و دارد.

به گفته طاهری‌فر تاکنون، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به خرید حصیر از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، گیلان و ما زندران اختصاص پیدا کرده است. این کالاها قرار است در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی و موقت ارائه و یا به کشورهای دیگر صادر شوند.

وی همچنین به خرید تضمینی محصولات توسط شرکت حامیان میراث اشاره و بیان کرد: این خرید دو مرحله را شامل می‌شود. در مرحله نخست ما آنچه تولید شده را خریداری و برای آن بازاریابی می‌کنیم. در مرحله دوم، بر اساس شناختی که از بازار داریم، تولید فرآورده‌های دستی مختلف را سفارش می‌دهیم.

طاهریان‌فر در پاسخ به این که حصیر در شمار صنایع دستی ارزان است؛ از این رو امکان خرید محصولات تولید شده در حجم انبوه وجود داشته؛ اما با صنایع دستی دیگر نمی‌توان چنین کرد گفت: طرح کاروان پیوند، یک برنامه گام به گام است. ما در این طرح، ابتدا بر اساس اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌ایم روی کالاهایی متمرکز شده‌ایم که بازار کمتری داشته‌اند. حصیر، اگرچه ارزان است اما سهم بسیار کمی را به نسبت خاتم به خود اختصاص داده؛ از سوی دیگر ما در مرحله نخست به سمت استان‌های به اصطلاح، کم برخوردارتر رفته‌ایم.

او به صادرات حصیر و فرآورده‌های دستی حصیربافان اشاره و بیان کرد: ما در بخش صادرات حصیر نمی‌توانیم شرایط آب و هوایی را نادیده بگیریم. برای مثال ما  به صادرات حصیر به روسیه فکر نکرده ایم اما کشورهای حاشیه خلیج فارس، بخش عمده‌ای از بازار هدف ما را تشکیل می‌دهند.

طاهریان‌فر در پاسخ به این که چه تمهیداتی در نظر گرفته شده تا طرح پیوند مقطعی نباشد گفت: هدف ما تداوم است. اگر قرار بود یک بار این اتفاق بیفتد و دیگر از حصیربافان حمایت نشود، خود دولت هم می‌توانست از محل اعتباراتی که برایش در نظر گرفته شده، بودجه را به خرید حصیر اختصاص دهد اما ما می‌خواهیم این طرح تثبیت و برای تولیدات هنرمدان، بازاریابی شود.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس