کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » امضا تفاهم نامه گسترش مناسبات فرهنگی مشترک بین جنوب کرمان و بلوچستان

امضا تفاهم نامه گسترش مناسبات فرهنگی مشترک بین جنوب کرمان و بلوچستان

امضا تفاهم نامه گسترش مناسبات فرهنگی مشترک بین جنوب کرمان و بلوچستان

امضا تفاهم نامه گسترش مناسبات فرهنگی مشترک بین جنوب کرمان و بلوچستان

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: تفاهم نامه فرهنگی میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در زمینه گسترش مناسبات فرهنگی مشترک این 2 منطقه امضا شد.

حسین اسحاقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرابت های فرهنگی زیادی میان سیستان و بلوچستان و منطقه جنوب کرمان وجود دارد که این تفاهم نامه در راستای حفظ این وجه اشتراکات امضا شد.
وی تصریح کرد: آیینها، آداب و رسوم مشترک میان مردم این مناطق زمینه خوبی برای فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری بین 2 اداره کل جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: از جمله آیین های مشترک سیستان و بلوچستان با جنوب کرمان جشنواره ‘لیکو’ است که سروده هایی با مضمون عاشقانه دارد و از یک بیت موزون و قافیه دار و مصرع های 10 هجایی تشکیل شده است.
وی به برگزاری جشنواره خورشید ولایت با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های تفاهم نامه بین 2 اداره کل جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در زمینه برگزاری این جشنواره و پیرامون ایام تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهرستان جیرفت و ایرانشهر است.
اسحاقی افزود: جشنواره ای پیرامون ایام تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی با رویکردی متفاوت و جدید با مشارکت این 2 منطقه برگزار و جزییات این جشنواره متعاقبا اعلام می شود.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه طرفین متعهدند که میزبان تمام هنرمندان و افراد تاثیرگذار فرهنگی باشند و برای اسکان و پذیرایی هنرمندان امکانات لازم را فراهم کنند.
وی بیان کرد: در جشنواره خورشید ولایت، دوران اسارت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این 2 منطقه تبدیل به یک برنامه فرهنگی ماندگار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان اظهار کرد: دیدار با رهبری توسط فعالان بخش فرهنگ و هنر این 2 اداره کل از جمله پیشنهاداتی است که در دستور کار قرار گرفته است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان این منطقه را با جمعیت یک میلیون نفر پوشش می دهد.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس