کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی درتالار وحدت تهران+با حضور محمد علی دلنواز

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی درتالار وحدت تهران+با حضور محمد علی دلنواز

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی درتالار وحدت تهران+با حضور محمد علی دلنواز

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی درتالار وحدت تهران+با حضور محمد علی دلنواز

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با اجرای ۱۰ نمایش صحنه‌ای، ۷ اجرای محیطی و ۶ برنامه در بخش «قهوه‌خانه نمایش‌های ایرانی» کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایران تئاتر، با شروع اجرای آثار نمایشی در بخش‌های مختلف هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از روز جمعه 10 شهریورماه شهروندان تهرانی و به ویژه علاقه‌مندان تئاتر فضایی متفاوت با حال و هوایی کاملا ایرانی را بواسطه اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی از سیاه‌بازی و شبیه‌خوانی گرفته تا ترنا بازی  و خیمه شب بازی و… تجربه خواهند کرد.

در نخستین روز برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در روز جمعه 10 شهریورماه در مجموعه تئاترشهر ۴ نمایش روی صحنه می‌رود.

تالار چهارسو میزبان نمایش «میرزا کشون» نوشته فرهاد نقدعلی با کارگردانی فرشاد منظوفی‌نیا از تهران است. این نمایش به مدت ۹۰ دقیقه در بخش تولیدات تازه و در ساعت‌های 18:30 و 20:30 روی صحنه می‌رود.

تالار سایه میزبان نمایش «هزار ویک مکر» است. «هزار و یک مکر» نوشته شهناز روستایی با کارگردانی برکه فروتن از تهران در ساعت ۱۷ و 18:30 به مدت ۷۵ دقیقه در بخش مرور تئاتر ایران اجرا می‌شود.

 نمایش «تعبیر یک رویا» نوشته خیرالله تقیانی‌پور با کارگردانی سیاوش توده‌فلاح از نظرآباد در تالار قشقایی اجرا می‌شود. این نمایش به مدت ۷۵ دقیقه در بخش تولیدات تازه در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «بله دیگ، بله چغندر» نوشته میرزا حبیب اساسی با کارگردانی منیژه داوری از تهران در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. این نمایش در بخش تولیدات تازه در ساعت 16:30 و 18:30 به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج در نخستین روز هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی میزبان نمایش «فلان و چنان حکومت خان جان» نوشته و کار رضا شاهبداغی است. این نمایش در بخش تولیدات تازه جشنواره  در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

نمایش «مجلس نامه» برداشت آزاد از اثر محمد رحمانیان با کارگردانی محمدعلی دانشگر از استان سمنان در بخش مرور تئاتر ایران در تالار هنر اجرا می‌شود.  این نمایش به مدت ۹۰ دقیقه و در ساعت ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

 خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر میزبان نمایشی از استان زنجان با عنوان «جویندگان عشق» است.  «جویندگان عشق» نوشته مشترک ساسان قجر و علی اصانلو با کارگردانی ساسان قجر در بخش تولیدات تازه در ساعت‌های 17:30 و 19:30 به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «مطرب» کاری از بهزاد فراهانی در بخش پیشکسوتان و میهمان هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در ساعت‌های 17:30 و ۲۰ در تالار حافظ به مدت ۱۰۵ درون اجرا می‌شود.

تالار محراب نیز در روز جمعه میزبان دو نمایش «جوحی و کدخدا» و «صندوق ما راز داره» از تهران است.  نمایش «جوجی و کدخدا» نوشته و کار جواد انصافی در بخش پیشکسوتان و تولیدات تازه در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ در سالن اصلی تالار محراب به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «صندوق ما راز داره» نوشته مهدی صفاری‌نژاد با کارگردانی نسیم یاقوتی نیز در ساعت‌های ۱۶ و 18:30 به مدت ۵۰ دقیقه در تالار کوچک مجموعه محراب روی صحنه می‌رود.

در بخش «قهوه خانه نمایش های ایرانی» روز جمعه 10 شهریورماه در محوطه تالار وحدت از ساعت ۲۱ تا ۲۳ شش برنامه اجرا میشود.
«موسیقی ضربی» محمد اسدی، «ترنا بازی» محسن میرزاعلی و رضا آسمانی، «خیمه‌شب‌بازی» ساسان مهرپویان، «نقل موسیقایی» محمدعلی دلنواز از بلوچستان، اجرای موسیقی اساطیری بلوچستان در قالب روایتی از عاشقانه ی شهداد و مهناز همچنین اجرای لیلو (لالایی)  اجرای موسیقی فولک بلوچی ” تیتانلی ” ( ققنوس)
اهنگسازی و تنظیم : محمدعلی دلنواز (موسیقی لالایی و موسیقی روایتی شهداد و مهناز + تنظیم موسیقی فولک تیتانلی )
خواننده : بانو زهره عشقی خاص
تمبورک : جلال بلوچزهی
کُر : بانوان بهاره محمودی و منصوره احمدی ، نقالی مرشد محسن میرزاعلی، موسیقی مقامی از بلوچستان و آیین آذری از جمله برنامه‌های نخستین روز «قهوه خانه نمایشهای ایرانی» در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی است.

در بخش آیین­ هاو بازی ­های نمایشی و مجالس شبیه ­خوانی نیز در نخستین روز جشنواره در محوطه بیرونی تئاترشهر ساعت 17:30 نمایش «آتیشما، یاللی آیین توولاما» کاری از توحید حاجی بابایی، ساعت 18 نمایش «هفت + یک» نوشته محمد یکرنگی و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان، ساعت 18:30 نمایش «رخت برون» کاری از عبدالرضا محمدی‌نژاد از گناوه، ساعت 19 نمایش «نار زنان» کاری از محمد بهاگیر از قوچان و ساعت 19 مجلس شبیه‌خوانی «ذبح اسماعیل» توسط قوام‌الدین قاسمی برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

همچنین در بوستان نوروز نیز ساعت 18:30 نمایش «اوز ییغما» کاری از ملیحه واعظی از تبریز و ساعت 19 نمایش «هیلوی» کاری از محمدرضا جعفری لفوت از آستانه اشرفیه اجرا می‌شود.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس