کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » افتتاح مجتمع گردشگری لادیز، گوربند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سیستان و بلوچستان

افتتاح مجتمع گردشگری لادیز، گوربند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سیستان و بلوچستان

افتتاح مجتمع گردشگری لادیز، گوربند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سیستان و بلوچستان

افتتاح مجتمع گردشگری لادیز، گوربند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع گردشگری لادیز و گوربند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در هفته دولت می‌شود.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، کامبیز مشتاق گوهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن اجتماعات موزه جنوب شرق، اظهار کرد: طرح ضربتی اشتغال در روستاهای استان با هدف توانمندسازی جامعه هدف و آموزش صنایع دستی به گروه‌های بومی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: فرش سیستان یکی از هنرهای در حال زوال است، برگزاری کارگاه‌های فرش بافی در منطقه سیستان تاثیر بسزایی در احیای آن داشته است.

این مسؤول ادامه داد: بافت‌های قدیمی در استان به ویژه در شهرستان زاهدان بسیار مهم بوده و نماد هویت فرهنگی دیرینه آن است.

وی گفت: احیای بافت تاریخی در زاهدان در دستور کار قرار گرفته و سه محور پیاده شهری در زاهدان راه اندازی شده تا زمینه را برای افزایش رغبت مردم به سمت بافت‌های تاریخی افزایش دهد.

مشتاق گوهری بیان کرد: در هفته دولت مجتمع تفریحی زابل افتتاح خواهد شد، کارگاه رنگرزی زابل از دیگر اقدامات هفته دولت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: خانه‌های بومی گردی را افتتاح خواهیم کرد، در چابهار نیز توسط بخش خصوصی کلنگ‌زنی بخش خصوصی را خواهیم داشت.

این مسؤول افزود: افتتاح مجتمع گردشگری لادیز و گوربند در هفته دولت در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برنامه جامع ای برای توسعه صنایع دستی استان ترسیم شده است که سهم سیستان و بلوچستان را در صادرات این محصولات افزایش خواهد داد.

مشتاق گوهری بیان کرد: فعال کردن بخش گردشگری در جنوب استان بخصوص سواحل مکران نیز از اولویت برنامه های میراث فرهنگی استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه سواحل مکران از برنامه های مهم دولت است و زیر ساخت های آن نیز فراهم شده می توان در کنار بخش ترانزیت بخش گردشگری منطقه را نیز فعال کرد.

گوهری گفت: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران طی برنامه ششم توسعه، توجه به مقوله گردشگری در طول نوار ساحلی مکران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در طول نوار ساحلی سیستان و بلوچستان، جاذبه‌های منحصر به فرد ساحل اقیانوسی وجود دارد که قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را داراست.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتزارهای موز در زرآباد و شهرستان ساحلی کنارک نیز از دیگر جاذبه‌های نوار ساحلی دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

گوهری بیان کرد: هم اکنون نیز به منظور رونق گردشگری دریایی در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان، شاهد همکاری مشترک از سوی اداره بنادر و دریانوردی است، سازمان منطقه آزاد چابهار و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هستیم.

این مسؤول افزود: امکان انواع ورزش ها، بازی‌ها و تفریح‌های آبی در سواحل و مناطق دریایی استان فراهم است که می‌تواند سیستان و بلوچستان را به قطب ورزش ها، بازی‌ها و تفریح‌های آبی تبدیل کند.

وی همچنین به فعال شدن بخش بوم گردی استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 60 دفتر بوم گردی در استان تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد 10 دفتر فعال و جذب مسافر کرده اند.

وی افزود: در زمینه اقامتگاه های بوم‌گردی به ویژه در بخش‌های عشایری این امکان در استان بخوبی فراهم شده است.

گوهری بیان کرد: در آبان ماه جاری همایش اسپک یا همایش کمیته های ملی موزه های آسیا با حضور ۳۰ کشور در آسیا انجام خواهد شد و حجم قابل توجهی از کارشناسان و موزه دارها به چابهار سفر خواهند کرد.

این مسؤول همچنین از اجرای 60 پروژه مشارکتی میراث فرهنگی و گردشگری نیز در استان خبر داد و گفت: امیدواریم در سال آینده اثر تاریخی و فرهنگی رها شده در استان نداشته باشیم.

وی اجرا و برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری با موضوع میراث فرهنگی استان در کشور و خارج از کشور برای معرفی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون در این رابطه استان موفق بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان همچنین گفت: برگزاری اجلاس جهانی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه در بندر چابهار یکی از رویدادهای مهم امسال در استان است.

این مسؤول افزود: خطوط دریایی بین استان ما و کشورهای همجوار در حال تقویت است و علاوه بر خط ایران و عمان که راه‌اندازی شده در تلاش و پیگیری آن هستیم که برای لغو روادید و یا آسان سازی آن اقدام کنیم و مقاصد جدیدی را نیز به تور دریایی اضافه کنیم.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس