کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » وزارت ارشاد از چاپ کتاب شاعران ایرانشهر به طور ویژه حمایت می‌کند

وزارت ارشاد از چاپ کتاب شاعران ایرانشهر به طور ویژه حمایت می‌کند

وزارت ارشاد از چاپ کتاب شاعران ایرانشهر به طور ویژه حمایت می‌کند

وزارت ارشاد از چاپ کتاب شاعران ایرانشهر به طور ویژه حمایت می‌کند

مشاور معاونت فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد به طور ویژه از چاپ کتاب شاعران ایرانشهر، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با مرکز استان در زابل، چابهار و ایرانشهر حمایت می‌کند.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از تسنیم از ایرانشهر، همایون امیرزاده بعد از ظهر امروز در آیین بزرگداشت زنده یاد استاد “قادربخش آبسالان” از شعرای بزرگ اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه زنده یاد آبسالان گنجینه‌ای از قوم بلوچ بود، اظهار داشت: اگر شاخصه‌ای از مردم بلوچ وشعر بلوچ را در ذهنیت ایرانی‌ها بتوانیم جستجو کنیم، “روح حماسی” است که امروز غلبه دارد بر شعر بلوچ که نشأت گرفته از اصالت ایرانی این قوم است.

مشاور معاونت فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وفاداری، میهن دوستی و ناموس پرستی را ویژگی بارز این قوم دانست و افزود: در شاهنامه نیز از قوم بلوچ به عنوان یک قوم اصیل ایرانی به صراحت یاد شده و   شجاعت و دلاور مردی‌های این قوم بر هیچ یک از ایرانی‌ها پوشیده نیست.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور ویژه از چاپ کتاب شاعران ایرانشهر، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با مرکز استان در 3  شهر زابل، چابهار و ایرانشهر و راه‌اندازی کتابفروشی به نام استاد قادر بخش آبسالان در شهرستان ایرانشهر حمایت می‌کند.

امیرزاده قدردانی از آبسالان را قدردانی از قوم بلوچ دانست و تصریح کرد:  قوم بلوچ هیچگاه واگرایی و وطن فروشی نداشته و از مرزهای ایران با جان و مال خویش محافظت کرده است. تجلیل از مفاخر تنها برای تهران نیست و در حاشیه نمایشگاه کتاب سال آینده تهران یک روز برای معرفی مفاخر استان سیستان و بلوچستان به ویژه زنده یاد استاد آبسالان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های متعدد در استان نشان داده که سیستان و بلوچستان ظرفیت فرهنگی بالایی دارد که پیش از این کمتر به آن توجه شده است. تجلیل از مفاخر استان زمانی ارزش بیشتری دارد که همچون استاد شیرمحمد اسپندار در قید حیات باشند.

حسین مسگرانی ادامه داد: سیستان و بلوچستان تا توسعه فرهنگی فاصله زیادی دارد اما با پیگیری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته‌ایم توجه ویژه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر را به این استان جلب کنیم. پیگیری بیمه و مستمری هنرمندان گام بزرگی برای حمایت از هنر در استان بود که با همکاری صندوق اعتباری هنر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی و هنری استان بالا است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره آواها و نواها، جشنواره تئاتر استانی، دائمی شدن کنگره شعر پیامبر مهربانی در استان حاکی از فرهنگی بودن مردم این مرز و بوم است که متاسفانه در سال‌های گذشته اهمیت چندانی به آن داده نمی‌شد.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس