کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » آثار هنری » شیر محمد اسپندار برای هنرهای سنتی می‌نوازد

شیر محمد اسپندار برای هنرهای سنتی می‌نوازد

شیر محمد اسپندار برای هنرهای سنتی می‌نوازد

شیر محمد اسپندار برای هنرهای سنتی می‌نوازد

نمایشگاه صنایع دستی سیستان و بلوچستان امروز ۳ خرداد ماه با اجرای زنده شیرمحمد اسپندار در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، همزمان با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی سیستان و بلوچستان استاد شیرمحمد اسپندار دونی نوازی می‌کند.

در این نمایشگاه علاوه بر سفال «کلپورگان»، حصیر نیز به عنوان یکی از آثار ارزشمند هنری این منطقه در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

سفال «کلپورگان» در سیستان و بلوچستان آوازه جهانی دارد و روستای کلپورگان به عنوان تنها موزه سفال زنده جهان در حال ثبت جهانی است.

استاد شیرمحمد اسپندار موفق به کسب دکترای افتخاری موسیقی سنتی از کشور فرانسه و دیپلم افتخار نوازندگی در ایران شده‌ است. تندیس او و نخستین دونلی در موزه تهران به یادگار گذاشته شده‌است. وی نواختن دونی را با نگاه کردن به انگشتان کسی که همزمان در دو نی می‌نواخته، فراگرفته است.

نمایشگاه صنایع دستی سیستان و پلوچستان چهارشنبه ۳ خرداد ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس