کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » کنگره بین‌المللی شعر “پیامبر مهربانی” در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی شعر “پیامبر مهربانی” در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی شعر “پیامبر مهربانی” در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی شعر “پیامبر مهربانی” در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دومین کنگره شعر “پیامبر مهربانی” هفته وحدت امسال در گسترده بین‌المللی در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از تسنیم از زاهدان ، حسین مسگرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های کنگره شعر “پیامبر مهربانی”، اظهار داشت: دومین کنگره شعر “پیامبر مهربانی” هفته وحدت امسال در گسترده بین‌المللی در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) محور اصلی وحدت میان مسلمانان هستند، در تشریح اهداف برگزاری این کنگره شعر، بیان کرد: ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران اسلامی و جهان اسلام و تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی به زبان‌های مختلف اهداف اصلی برگزاری این کنگره هستند.

وی خاطرنشان کرد: شاعران کشورهای مختلف جهان اسلام می‌توانند تا 15 آبان‌ماه اشعار خود را در 2 بخش شعر نو و شعر کلاسیک در محورهای “از شبانی تا شبانه‌های عروج، شرح درد اشتیاق، مهربان باشیم، وحدت و برادری و منادی عدالت و آزادی” به پست الکترونیکی “Payambarmehrabani@mihanmail.ir” و یا نشانی پستی “سیستان و بلوچستان- زاهدان- بلوار خرمشهر- اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- دبیرخانه کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی” ارسال کنند.

مسگرانی ادامه داد: اشعار می‌تواند به زبان‌های فارسی، انگلیسی بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، اردو، پشتو و گویش سیستانی به دبیرخانه ارسال شود که شایسته است برگردان فارسی اشعار نیز پیوست آثار ارسالی باشد. البته گویش سیستانی به دلیل برگزاری کنگره در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای شرکت در هر بخش از کنگره ارسال حداقل 3 شعر و حداکثر 50 بیت الزامی است و شاعران مجاز هستند همزمان در 2 یا چند موضوع شرکت کنند. برگزیدگان هر زبان به صورت مجزا داوری می‌شوند و از نفرات اول تا سوم هر زبان و بخش با اهدای هدیه نقدی، تندیس و لوح سپاس تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره “054-33430049” تماس حاصل کنند، گفت: سال گذشته نخستین دوره کنگره شعر پیامبر مهربانی در گستره ملی در استان برگزار شد که تاثیر بسیار خوبی در زمینه تقویت وحدت داشت چون همه طوایف شعری ایران در آن حضور داشتند.

مسگرانی تاکید کرد: امسال این کنگره با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب و جمعی دیگر از نهادها به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و در نظر داریم دبیرخانه دائمی کنگره را راه‌اندازی کنیم تا سال به سال تقویت شود. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت حضور بیشتر شاعران کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس رایزنی‌هایی ویژه‌ای داشته و با توجه به این اقدام امیدواریم شعرای زیادی از دیگر کشورهای مسلمان در کنگره امسال حضور پیدا کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این رویداد مهم فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در زمینه تحکیم وحدت ایفا کند، افزود: شورای سیاست‌گذاری کنگره به زودی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر مجمع تقریب مذاهب و دیگر دست اندرکاران در زاهدان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون 2 جلد نشریه، یک کتاب شعر به زبان فارسی و یک مجموعه نرم افزاری شامل اشعار برگزیده ارسالی به نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی منتشر شده و جلد دوم کتاب کنگره مربوط به اشعار غیرفارسی به زودی چاپ می‌شود.

مسگرانی خاطرنشان کرد: استان پهناور سیستان و بلوچستان در زمینه شعر و ادب پیشینه بسیار خوبی دارد و همچنین به دلیل نزدیکی ارتباط میان برادران شیعه و سنی ساکن در نقاط آن، “پایتخت وحدت ایران” لقب گرفته، بنابراین برگزاری این کنگره شعر در استان موضعیت ویژه‌ای دارد و با استقبال خوبی از جانب هنرمندان استان مواجه شده است.

به گزارش تسنیم، در ادامه این جلسه با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان از پوستر فراخوان دومین کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی رونمایی شد

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس