کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » کارگاه تعمیر سازهای سنتی در سراوان راه اندازی می شود

کارگاه تعمیر سازهای سنتی در سراوان راه اندازی می شود

کارگاه تعمیر سازهای سنتی در سراوان راه اندازی می شود

کارگاه تعمیر سازهای سنتی در سراوان راه اندازی می شود

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان امروز(۴ بهمن) در بازدید  از کارگاه بنجو سازی استاد عمر سپاهی بیان داشت: به منظور حمایت از استاد عمر سپاهی ادوات موسیقی وی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری می شود.

وی افزود: همچنین مکانی در مجتمع فرهنگی و هنری سراوان در اختیار استاد عمر سپاهی قرار می گیرد تا ایشان به هنرمندان موسیقی آموزش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استاد عمر سپاهی را هنرمند برجسته موسیقی بلوچستان معرفی کرد و یادآور شد: توسعه کارگاه بنجو سازی کمک شایان به موسیقی شهرستان سراوان خواهد کرد.

مسگرانی گفت: استاد عمر سپاهی با استفاده از الگوی فکری خودش این کارگاه را ساخته و در حال تعمیر و ساخت این ادوات موسیقی است و در این زمینه چندین شاگرد را تربیت نموده که این قابل تقدیر است.

در ادامه محمد علی محمد حسنی با ساز جدید خودش برای حضار هنرنمایی نمودند و نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از آخرین دستاورد این کارگاه، یک بنجوی که به نام هدهد نامگذاری شده بود، دیدن کرد.

گفتنی است معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کارشناس مسول امور شهرستانها، مسول فرهنگ و ارشاد سراوان، مسئولین انجمن های هنری، رئیس انجمن موسیقی سراوان، جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در این بازدید همراهی می کردند.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس