کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » نخستین کاروان صنایع دستی فردا به تهران می‌رسد

نخستین کاروان صنایع دستی فردا به تهران می‌رسد

نخستین کاروان صنایع دستی فردا به تهران می‌رسد

نخستین کاروان صنایع دستی فردا به تهران می‌رسد

نخستین کاروان «طرح پیوند» صنایع دستی بعد از بارگیری بافته‌های حصیری هنرمندان صنایع دستی در استان کرمان، صبح فردا به تهران می‌رسد.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، هادی بنایی – مسئول امور استان‌ها و مدیر پروژه «طرح پیوند» – با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۶ به‌عنوان سال حصیر و حصیربافی، بهمن نامورمطلق – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی – طرح کاروان پیوند را در راستای حمایت از تولیدکنندگان این صنعت با مضمون خرید محصولات با کیفیت حصیری به معاون رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کرد که با موافقت و حمایت روبه‌رو شد.

او اظهار کرد: این طرح با حمایت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراحل تحقیق، بررسی و اجرایی خود را پشت سرگذاشت و در مرحله اول محصولات حصیری هشت استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، خوزستان و گیلان محصولات و بافته‌های حصیری خود را به ستاد ارسال کرده و نمایشگاهی ارزنده از این آثار در محل سازمان برپا شد.  

بنایی ادامه داد: طرح پیوند که در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات حصیری با تلاش معاونت صنایع دستی آغاز به کار کرد. در مرحله بعد، ۲۴ تیرماه این طرح در دو استان کرمان و شهرستان کهنوج و هرمزگان شهرستان میناب کلید خورد و محصولات با کیفیت و متنوع این دو استان به‌صورت نمادین بارگیری شدند و به سمت تهران حرکت می‌کنند.

او افزود: در این اقدام، خرید تضمینی محصولات حصیری با مدیریت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاری شرکت حامیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

مدیر پروژه طرح کاروان پیوند با تاکید بر اهمیت معرفی و ارائه هرچه بهتر محصولات حصیری در جامعه، گفت: این محصولات پس از جمع‌آوری از هشت استان به تهران رسیده و در مرحله بعد، در نمایشگاه‌های پیش‌بینی‌شده عرضه می‌شوند.

بنایی یادآوری کرد: محصولات حصیری دو استان کرمان و هرمزگان ۲۵ تیرماه ساعت ۱۱ صبح به تهران می‌رسد و با حضور ریاست سازمان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاران و هنرمندان این حوزه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد استقبال رسمی قرار خواهد گرفت.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس