کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » جشنواره هامین در قلعه سب شهرستان سیب و سوران برگزار شد

جشنواره هامین در قلعه سب شهرستان سیب و سوران برگزار شد

جشنواره هامین در قلعه سب شهرستان سیب و سوران برگزار شد

جشنواره هامین در قلعه سب شهرستان سیب و سوران برگزار شد

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری ایرنا – جشنواره هامین (جشن شکرگزاری برداشت خرما) با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان استان سیستان و بلوچستان و تعدادی از مردم در قلعه تاریخی سب شهرستان سیب و سوران در جنوب شرق این استان برگزار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در جشنواره هامین گفت: محصول خرما بازار جهانی قوی دارد اما متاسفانه سهم ما از این بازار ناچیز است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: تولید 200 هزار تن خرما در شهرستان سراوان برای اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان یک فرصت ویژه است تا این محصول راهبردی را به جهانیان عرضه کند.
وی افزود: خرما کالای اقتصاد مقاومتی است لذا از اتاق بازرگانی انتظار می رود تا منطبق با تنوع خرما به فکر عرضه آن در بازارهای جهانی باشد.
وی بیان کرد: بهترین نوع خرما در شهرستان های سراوان و سیب و سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان تولید می شود که نیاز است مردم این مناطق با برگزاری جشنواره های مختلف زمینه معرفی جهانی آن را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است که با جریان سازی زمینه ی حضور سرمایه گذاران را در این مناطق فراهم کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور سرمایه گذاران برای فرآوری خرما سبب ایجاد اشتغال و رونق تولید در سیب و سوران می شود و دولت در این زمینه در کنار سرمایه گذاران و مردم است.
هاشمی اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید این است تا مردم و سرمایه گذاران در کنار یکدیگر به ایفای نقش بپردازند.
وی بیان کرد: ظرفیت سردخانه های سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی از 420 تن در سال 92 به 122 هزار تن در سال 94 افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت سردخانه های سیستان و بلوچستان نشان از رشد توسعه کشاورزی و سرمایه گذاری در این استان دارد.
وی تاکید کرد: انتظار ما از کشاورزان تولید محصول سالم و از جوانان بازاریابی برای بالابردن ارزش افزوده خرماست.
به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در جشنواره هامین و نشست شورای راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان امروز/چهارشنبه/ به شهرستان سیب و سوران در جنوب شرق این استان سفر کرد.
شهرستان سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس