کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » سیستان وبلوچستان «مقصد گردشگری» از شعار تا واقعیت

سیستان وبلوچستان «مقصد گردشگری» از شعار تا واقعیت

سیستان وبلوچستان «مقصد گردشگری» از شعار تا واقعیت

سیستان وبلوچستان «مقصد گردشگری» از شعار تا واقعیت

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری مهر ، سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ از سوی مسئولان استان به عنوان مقصد گردشگری معرفی شد اما به نظر می رسد، نبود زیرساخت های مناسب و همچنین مدیریت کار آزموده موجب عدم تحقق این شعار شده است.

گروه استان‌ها: سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از پهناورترین و همچنین قدیمی ترین استان های کشور  دارای ظرفیت های بالقوه فراوانی است که متاسفانه هنوز بالفعل نشده است که یکی از این ظرفیت ها حوزه گردشگری است.

صد البته که استفاده از ظرفیت های حوزه گردشگری در نقاط مختلف ایران همچنان مغفول مانده است اما متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان با توجه به محرومیت تاریخی در این زمینه نیز مشکلات و معضلات فراوانی وجود دارد.

مقصدی که امکانات ندارد

اگر بخواهیم از ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان بگوییم باید ساعت ها و شاید هفته ها وقت بگذاریم تا ذره ای از شکوه و عظمت این جغرافیای تاریخی را بازگو کنیم زیرا از شمال تا جنوب این استان پر است از مناطق زیبای طبیعی و همچنین اماکن تاریخی که هر کدام به تنهایی سرمایه ای گرانبها برای این منطقه و کشور به شمار می آید.

شهر سوخته، کوه خواجه، قلعه رستم، دهانه غلامان و چندین اثر تاریخی دیگر در شمال استان و همچنین کوه تفتان، روستای زیبای « تمین»، غار «لادیز»، قلعه «سب»، آرامگاه «هفتاد ملا»، رودخانه «سرباز»(زیستگاه گاندو) و سواحل زیبای مکران در جنوب استان نمونه ای از این داشته ها هستند.

متاسفانه با توجه به این همه ظرفیت، سیستان و بلوچستان همچنان جزء محرومترین مناطق کشور است از همین رو مسئولان استان به منظور تقویت و ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری این استان را به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال ۹۶ اعلام کردند

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس