کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » استفاده از ظرفیت های گردشگری خاش رونق بخش اقتصاد و معیشت مردم است

استفاده از ظرفیت های گردشگری خاش رونق بخش اقتصاد و معیشت مردم است

استفاده از ظرفیت های گردشگری خاش رونق بخش اقتصاد و معیشت مردم است

استفاده از ظرفیت های گردشگری خاش رونق بخش اقتصاد و معیشت مردم است

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا , فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از ظرفیت های گردشگری، تفریحی و سیاحتی در نقاط شهری، روستایی و عشایری این شهرستان رونق بخش اقتصاد و معیشت مردم منطقه است.

محمداکبر چاکرزهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان به عنوان بام شرق ایران از آثار شاخص گردشگری منطقه خاش است که سرمایه ‌گذاری بر روی آن سبب جذب گردشگر بیشتر به این منطقه می شود.
وی رونق بوم گردی، کمک به فروش محصولات کشاورزی و تولیدات دستی منطقه را در تحقق اقتصاد مقاومتی با اهمیت خواند و افزود: گِل درمانی در گِل فشان طبیعی پیرگُل شهرستان خاش به عنوان یک اثر برجسته در منطقه کویری و دور از دریا جذابیت منحصر بفردی برای گردشگران محسوب می شود.
وی ادامه داد: زیرساخت های بوم گردی باید در محل این گِل فشان ایجاد شود تا گردشگران بیشتری از این منطقه دیدن کنند.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار دولت باید در منطقه گِل فشان پیرگُل خاش سرمایه گذاری کنند.
فرماندار خاش گفت: وجود رودخانه های زیبا و نخلستان های ایرندگان و کارواندر، ارتفاعات بیرک، پنج انگشت، سیاه بند، مورپیش، دریاچه سردریا، چشمه های آب سرد و گرم، سرو کهنسال سنگان و دهپابید، کوشه، مناظر دیدنی در تمندان، کوته، جم چین، نرون، ترشاب و سنگان در کنار جاذبه های دیدنی منطقه پشتکوه و گزو و غیره ظرفیت های گردشگری خاش را بسیار برجسته کرده است.
چاکرزهی اظهار داشت: در چهار سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در مبحث ساخت آلاچیق و سرویس های بهداشتی، فروشگاهها و نیز ایجاد زیرساخت های روستایی و غیره در مراکز دیدنی، جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان خاش انجام شده است.
وی افزود: نگاه دولت به مبحث رونق گردشگری در خاش ویژه است و تلاش می کنیم گردشگری در نقاط شهری و روستایی این شهرستان رونق یابد.
وی تاکید کرد: خاش با در اختیار داشتن معادن غنی، کشاورزی پر رونق، آثار تاریخی قدیمی مانند قلعه های حیدرآباد، ایرندگان، کمال آباد، بازارچه سرپوش و مسجد جامع و غیره سرشار از ظرفیت های گردشگری است.
وی زندگی در سیاه چادر و حفظ بافت قدیمی زندگی، پوشش و گویش زیبای بلوچی، آداب و رسوم و آئین های منحصر بفرد مردم این منطقه را با ارزش توصیف کرد و گفت: خاش داری ظرفیت ها و توانمندی بسیار زیادی در حوزه گردشگری است که امیدواریم مورد توجه سرمایه گذارن بخش خصوصی و دولت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس