کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » آثار هنری » افتتاح نخستین کارگاه آموزشی تولید صنایع دستی در روستای تیس چابهار

افتتاح نخستین کارگاه آموزشی تولید صنایع دستی در روستای تیس چابهار

افتتاح نخستین کارگاه آموزشی تولید صنایع دستی در روستای تیس چابهار

افتتاح نخستین کارگاه آموزشی تولید صنایع دستی در روستای تیس چابهار

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا – نخستین کارگاه آموزشی تولید انواع صنایع دستی و اسباب بازی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، شماری از مدیران و قشرهای مختلف مردم در روستای تیس این شهرستان افتتاح شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه آموزشی زمینه اشتغال 20 نفر از بانوان روستای تیس این شهرستان را فراهم کرده است.
حمیدالله بلیده ای افزود: زنان در این کارگاه آموزشی انواع عروسک از حیوانات دریایی و خشکی نظیر لاک پشت سبز، دلفین، گاندو (تمساح پوزه کوتاه) وغیره را به شکل و رنگ های مختلف می سازند و به بازارهای مصرف عرضه می کنند.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد اشتغال خانگی و راه اندازی کارگاههای بزرگ و کوچک اشتغالزا تلاش ها و حمایت های زیادی را در این زمینه انجام داده است.
وی گفت: ساخت عروسک لاک پشت سبز و تمساح پوزه کوتاه که نماد محیط زیست سواحل مکران است می تواند به معرفی این گونه ها به مردم داخل و خارج کشور کمک شایانی کند.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار به منظور حمایت از صنعتگران در گام نخست هزار و 100 اثر صنایع دستی آنان را خریداری می کند.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: انتظار می رود صاحبان هتل ها، رستوران داران و فعالان اقتصادی نیز از صنایع دستی تولیدی این منطقه حمایت و خریداری کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس