کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » جهانی شدن روستای «کلپورگان» زمینه توسعه منطقه را فراهم می‌کند

جهانی شدن روستای «کلپورگان» زمینه توسعه منطقه را فراهم می‌کند

جهانی شدن روستای «کلپورگان» زمینه توسعه منطقه را فراهم می‌کند

جهانی شدن روستای «کلپورگان» زمینه توسعه منطقه را فراهم می‌کند

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری مهر ، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جهانی شدن روستای کلپورگان حاصل رویکرد نام‌گذاری و معرفی سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد ناشناخته گردشگری در سال جاری است.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری مهر ، علی‌اوسط هاشمی شامگاه چهارشنبه در جشن جهانی شدن روستای «کلپورگان» شهرستان سراوان اظهار داشت: ثبت آثار جهانی به این راحتی ممکن نیست که کسانی به نمایندگی از جهان در بخش‌های مختلف تاریخی، هنری،  فرهنگی و علمی امتیازی را بدون مبنای درست به کشور یا بخشی اعطا کنند و دیگران به راحتی از این موضوع عبور کنند و معترضی نداشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آنچه که شورای صنایع دستی جهان به این نتیجه می‌رسد که هنر زنان در این روستا به مرحله‌ای از بلوغ، ارزش‌گذاری، خلاقیت و نوآوری رسیده که زیبا نگاه جهان را معطوف او می‌دارد؛ این زیبایی انتخاب از نگاه هنرمندان، هنرورزان و طراحان که از خاک و سنگ چه زیبایی و چه آثاری را پاس می‌دارند میراثی را که از دیگران هنرمندان هنرورزان و خلاقان و انسان‌های فعال ارث بر ما نشسته است.

وی ادامه داد: ما هم سعی کردیم این نگاه را پاس بداریم به طوری که نگاه جهان را به وسعت دیده‌شان به بزرگی نقشتان یار بسازید و این سرمایه است و نباید کار حاصل از هنر انسان را کوچک نبینید. جهانی شدن روستای کلپورگان حاصل رویکرد نام‌گذاری و معرفی سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد ناشناخته گردشگری در سال جاری است.

هاشمی تاکید کرد: در سال ۹۴ شهر سوخته ثبت جهانی شد، در سال ۹۵ کویر لوت و امسال نیز روستای کلپورگان ثبت جهانی شد که این نشان می‌دهد هدف‌گذاری ما صحیح بوده که ۳ مجوز جهانی را برای استان در ۳ سال گذشته دریافت کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن طلا، کرومیت، منیزیم، تیتانیوم و غیره که هر کدام از زمین جوشیده وقتی با هنر انسان آمیخته می‌شود، بازار خودش را دارد. با در آمیخته شدن خلاقیت، نوآوری و ظرافت حاصل از خزانه فکر و هنر انسان در سنگ‌های قیمتی روح بر آن حاکم و انسان را به خود جذب و همراه می‌سازد.

وی بیان کرد: مشارکت زنان در انتخابات و راهیابی ۴۲۱ نفر از بانوان استان  به شوراها و همچنین انتخاب ۲۲ نفر از بانوان استان به عنوان رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح ملی و جهانی زبانزد است به طورییکه چگونگی وقوع این رویدادها در سیستان و بلوچستان حیرت رسانه‌ها را به دنبال داشته است.

هاشمی افزود:  امروز زنان سیستان و بلوچستان به نمایندگی از همه جامعه زنان نه تنها برای سیستان و بلوچستان و کلپورگان بلکه برای کل ایران افتخار آفریدند. سایت اطلاع‌رسانی کلپورگان باید به زبان‌های مختلف از  جمله عربی،  انگلیسی و غیره طراحی و در دسترس کاربران و علاقه‌مندان به گردشگری در جهان قرار بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این حق را که زنان برای این روستا ایجاد کردند آن را با خلاقیت، ابتکارات نو و نظم‌پذیری در سطح این روستا جهانی کنید. بر اساس همین سبک رفتار هنرمندانه هنرتان را به کار انداخته و کلپورگان را به عروس استان تبدیل کنید.

وی تصریح کرد: معماری ایرانی را باید با استفاده از زیبایی‌های سفال با مشارکت شورای شهر، شهرداری، میراث فرهنگی و بنیاد مسکن در این روستا اجرایی کنید.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس