کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » شهناز خلیلی ایرندگانی سوزن دوز مشهور بلوچستان درگذشت+بیوگرافی

شهناز خلیلی ایرندگانی سوزن دوز مشهور بلوچستان درگذشت+بیوگرافی

شهناز خلیلی ایرندگانی سوزن دوز مشهور بلوچستان درگذشت+بیوگرافی

شهناز خلیلی ایرندگانی سوزن دوز مشهور بلوچستان درگذشت+بیوگرافی

شهناز خلیلی ایرندگانی سوزن دوز مشهور و برجسته کشور و پیشکسوت این هنر فاخر از بلوچستان، به علت بیماری  در ایرندگان خاش دار فانی را وداع کرد.

سایت هنرمندان بلوچستان :

شهناز خلیلی ایرندگانی از برجسته‌ترین هنرمندان سوزن دوز بلوچ بود که مانند دو چهره فقید دیگر این هنر یعنی مهتاب نوروزی و زرخاتون که امروز به ملک خاتون معروف است، سال‌های پایانی عمر خود را با فقر و تنهایی دست و پنجه نرم کرد.

این هنرمند سوزن‌دوز شب گذشته ۲۸ شهریورماه، پس از ماه ها تحمل بیماری درگذشت و امروز چهارشنبه 29 شهریور ماه بر پیکر ایشان در روستای واردان ایرندگان نماز گذاشته می‌شود.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا این بانوی هنرمند از بازماندگان عصر طلایی سوزن دوزی دهه 40 و 50 بود که با دستان هنرمند خود نقش های زیبایی را بر پارچه ها می نگاشت.
آثار دستی تولیدی این هنرمند بلوچ که استاد بسیاری از صنعتگران و سوزن دوزان خاش و سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان بود در کشورهای مختلف دنیا به نمایش گذاشته شد.
شهناز ایرندگانی مشکلات فراوانی را در مسیر هنری خود تحمل کرد ولی دست از کار نکشید و 60 سال از عمر خود را صرف هنر سوزن دوزی کرد.
وی از جمله هنرمندان سیستان و بلوچستان بود که در دهه های طلایی سوزن دوزی بلوچ حرفی برای گفتن داشت.
این بانوی هنرمند بلوچ از سال 58 تا سال 77 با سازمان صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان به عنوان استاد کار در این استان همکاری داشته است.

 

زندگی نامه شهناز خلیلی ایرندگانی هنرمند سوزن دوز بلوچستان

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس