کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » آثار هنری » تولید عروسکهای سیستانی – بلوچستانی + فیلم

تولید عروسکهای سیستانی – بلوچستانی + فیلم

تولید عروسکهای سیستانی – بلوچستانی + فیلم

تولید عروسکهای سیستانی – بلوچستانی + فیلم

یکی از صنایع دستی که می تواند فرهنگ و هنر استان را به سایر نقاط معرفی کند صنعت عروسک سازی است. این صنعت علاوه بر اشتغال زایی، می تواند جایگزین خوبی بجای عروسک های غربی باشد.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، عروسکهای سیستانی- بلوچستانی می توانند نشانی از هویت ملی ایران در سطح جهان باشند.

طراح و چهره پرداز نوهان وماهکان و اوشیدا وهامون عروسکهای چهارقلو برادر و خواهر سیستانی وبلوچستانی،گفت : وقتی علاقه کودکان  کشورم به عروسکهای چینی و غربی بخصوص باربی را دیدم احساس کردم فرهنگ غرب در حال نفوذ به خانه های ما ایرانیان است ، به همین علت بفکر طراحی این عروسکها افتادم .
خانم قربانی گفت : بعد از طراحی و چهره پردازی به این نتیجه رسیدم که می توانم برای این عروسکها از پوشش محلی مردم سیستان و بلوچستان که چهره واقعی از هنر دوستی مردم این منطقه است استفاده کنم.
وی افزود:برای تولید این عروسکها ، کارگاه کوچکی در انباری منزلم راه اندازی کردم و در حال حاضر برای 6 نفر اشتغالزایی شده  است . 
طراح عروسکهای سیستانی و بلوچستانی گفت : در صورت حمایت مسئولان می تواند این انباری کوچک را به کارگاه تولیدی بزرگی تبدیل و برای 50 تا 100 نفر شغل ایجاد کرد .
خانم قربانی گفت: به علت تولید کم و هزینه بالا در حال حاضر قیمت هر عروسک حدود 70 هزار تومان تمام می شود که در صورت تولید انبوه ، حدود 40 تا 50 هزار تومان کاهش می یابد .

دریافت فیلم

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین لایک
Inline Feedbacks
View all comments
2
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس