کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » یاد بود روز ملی بلوچ در همایش شاعران معاصر ایران در استان فارس

یاد بود روز ملی بلوچ در همایش شاعران معاصر ایران در استان فارس

یاد بود روز ملی بلوچ در همایش شاعران معاصر ایران در استان فارس

یاد بود روز ملی بلوچ در همایش شاعران معاصر ایران در استان فارس با سخنرانی محمد یاسین جلالزهی

سومین دوره همایش شاعران معاصر ایران با شرکت دویست شاعر از سه و دو استان کشور در شهرستان قیروکارزین استان فارس برگزار شد

که محمد یاسین جلالزهی شاعر غزل سرای استان سیستان و بلوچستان ضمن شرکت در شعرخوانی این همایش اقدام به سخنرانی برای حاضرین در این همایش کرد .
به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان  به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان فارس محمد یاسین جلالزهی در حاشیه این همایش که با روز ملی و جهانی قوم بلوچ نیز مصادف شده بود به بیان جایگاه ارزنده ادبیات سیستان و بلوچستان در ایران و کشورهای پاکستان،افغانستان ،و ایران پرداخت و با بیان رشادت های قوم بلوچ در تهاجم های مزدواران انگلیسی و پرتغالی پرداخت .
محمد یاسین جلالزهی در بخشی از سخنرانی اش که با حضور شاعران و فرماندار و ریس دفتر نماینده و مسولین رسمی شهرستان قیروکارزین برگزار شد به بیان جایگاه ارزنده ادبیات استان سیستان و بلوچستان پرداخت و با معرفی چهره های ملی و ماندگار بلوچستان از جمله مولوی عبدالله روانبد و سید هاشمی و اقدامات ملی این مفاخر بلوچ پرداخت .
جلالزهی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای فارس گفت : تاریخ و پیشینه قومیت ها در استان بسیار وسیع و جهانی می باشد و با تشریح روز جهانی قوم بلوچ و برگزاری
جشن های ملی این روز در بلوچستان
ایران و پاکستان و افغانستان اقدام کرد.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به پیشینه و تاریخ این استان پرداخت و گفت که شعر در استان سیستان و بلوچستان جایگاه رفیعی دارد و حضور شاعران و محققان زیادی در سراسر استان گواه بر این موضوع است .
و ی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای استان فارس گفت : ادبیات ایران بخش اعظمی از جایگاه خود را مدیون شاهنامه حضرت فردوسی است که خود شاهنامه به طور کامل رشادت های رستم و سهراب را در برگرفته که خود گوشه ای از عظمت تاریخ سیستان و بلوچستان را در برگرفته است .
همایش شاعران معاصر ایران با شرکت دویست شاعر از سراسر کشور و به مدت دو روز در شهرستان قیروکارزین استان فارس برگزار شد که در پایان از شاعران برگزیده نیز تجلیل به عمل آمد .

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس