کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » برگزاری اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه از دهم آبان در چابهار

برگزاری اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه از دهم آبان در چابهار

برگزاری اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه از دهم آبان در چابهار

برگزاری اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه از دهم آبان در چابهار

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد چابهار از دهم آبان میزبان اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

کامبیز مشتاق گوهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آسپک، اجلاس کمیته های ملی و بین اللمللی اکوم در آسیا و اقیانوسیه با 24 کمیته است.
وی ادامه داد: نمایندگانی از یونسکو و کشورهای اروپایی در این اجلاس حضور خواهند داشت.
وی افزود: تاسیس موزه باستان شناسی چابهار از مهمترین برنامه های حاشیه ای این اجلاس است.
وی گفت: این اجلاس از دهم تا دوازدهم آبان در چابهار برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان دارای آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی منحصر به فردی است که گوشه ‌ای از یافته های کاوشگران، باستان شناسان، هنر دست صنعتگران و آداب و رسوم مردم این سرزمین در 9 موزه محلی و مردم شناسی به نمایش گذاشته شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: موزه های مردم شناسی سیستان در زابل، شهرسوخته، پست زاهدان، موزه منطقه ای جنوب شرق، محلی سراوان و خاک کلپورگان، بیت رهبری در ایرانشهر و موزهای سرباز و چابهار همواره در طول سال پذیرای گردشگران داخل و خارج از این استان هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور)، 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت علاوه بر اینکه پهناورترین استان کشور محسوب می شود دارای بیش از هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس