کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » ماه‌ها انتظار یک هنرمند برای خریدن پای مصنوعی -مسئولین بی مسئولیت

ماه‌ها انتظار یک هنرمند برای خریدن پای مصنوعی -مسئولین بی مسئولیت

ماه‌ها انتظار یک هنرمند برای خریدن پای مصنوعی -مسئولین بی مسئولیت

ماه‌ها انتظار یک هنرمند برای خریدن پای مصنوعی -مسئولین بی مسئولیت

پهلوان رسول بخش زنگشاهی تبحر و تجربه منحصربه‌فردی در نواختن ‌ساز قیچک دارد

و در کشورهای کویت، امارات متحده عربی، سوئد، ایتالیا، بلژیک، نروژ، فرانسه و آلمان اجرا داشته،

او از دانشگاه پاریس، دکتری افتخاری موسیقی گرفته است

یک هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی که دکتری افتخاری از فرانسه دارد، می‌گوید، حدود یک سال است که به‌دلیل نداشتن توانایی مالی نمی‌تواند برای پایش که به‌دلیل دیابت قطع شده است، پروتز تهیه کند.
ندیم زنگشاهی، فرزند هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی «پهلوان رسول بخش زنگشاهی» درباره وضعیت این هنرمندگفت: حدود ۱۲ سال است که استاد به بیماری دیابت مبتلاست و به همین دلیل، سال گذشته پای راست استاد را قطع کردند. حالا هم پای دیگر استاد به همان زخمی که به خاطرش پای راستش قطع شد، مبتلا شده است.او ادامه داد: حدود چهار میلیون تومان هزینه پروتز پای او می‌شود که با پرداخت ۷۰۰ هزار تومان به‌عنوان بیعانه به هلال احمر زاهدان، سفارش ساخت آن را داده‌ایم و حدود شش‌ماه است که پروتز پای او آماده است، اما توانایی پرداخت بقیه هزینه‌های آن را نداریم. به همین دلیل، استاد مجبور است همچنان از ویلچر استفاده کند.

فرزند این هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی اظهار کرد: بارها به نهادهای استانی در زاهدان مراجعه کرده‌ام، اما تا کنون هیچ ارگانی به ما کمک نکرده است. تا زمانی که این هنرمندان زنده هستند، کسی به دیدن‌شان نمی‌آید و به آن‌ها کمک نمی‌کنند؛ اما وقتی از دست می‌روند، آن‌وقت می‌گویند «استاد برجسته‌ای بود»!

زنگشاهی بیان کرد: یک‌بار استاد را به اداره فرهنگ و ارشاد زاهدان بردم و مدیرکل را در جریان مشکلات او قرار دادم، مدیرکل از ما خواست که فاکتور هزینه پروتز را به اداره ارشاد ارائه دهیم. با آن‌که حدود شش‌ماه از ارائه فاکتور می‌گذرد، اما هنوز خبری نشده است، زمانی هم که این موضوع را از معاون مدیرکل ارشاد پیگیری می‌کنم، می‌گوید در نوبت هستید.

او ادامه داد: بارها درخواست کرده‌ام که دست کم یک وام بدهند تا بتوانم پروتزی را که سفارش داده‌ایم، بگیریم، زیرا بارها از هلال احمر زاهدان تماس گرفته‌ و گفته‌اند که سفارش ما آماده‌ است.

فرزند این هنرمند پیشکسوت با بیان این‌که اداره ارشاد و صداوسیمای استان سیستان و بلوچستان به این استاد بدهکار هستند، گفت: سال ۱۳۹۰ به مدت یک هفته همراه استاد به تهران رفتیم و ۱۲ قطعه بی‌کلام را ضبط کردیم، اما هنوز حق‌الزحمه ما را نداده‌اند.

وی اظهار کرد: دردناک است هنرمندی به سن استاد زنگشاهی که ۷۵ سال دارد، هنوز بیمه نیست و ما هربار که می‌خواهیم به پزشک مراجعه کنیم، باید از ایرانشهر به زاهدان برویم که این کار هم هزینه‌بر است. البته هر ماه  ۱۲۰ هزار تومان به‌عنوان مستمری به استاد می‌دهند.

به گزارش ایسنا، پهلوان رسول بخش زنگشاهی تبحر و تجربه منحصربه‌فردی در نواختن ‌ساز قیچک دارد و در کشورهای کویت، امارات متحده عربی، سوئد، ایتالیا، بلژیک، نروژ، فرانسه و آلمان اجرا داشته، او از دانشگاه پاریس، دکتری افتخاری موسیقی گرفته است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس