کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » ورود 350 هزار گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستان

ورود 350 هزار گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستان

ورود 350 هزار گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستان

ورود 350 هزار گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: حدود 350 هزار گردشگر خارجی در 6 ماه نخست امسال وارد این استان شدند و از جذابیت های بی نظیر این منطقه دیدن کردند.

مجتبی میرحسینی روز سه شنبه  : این مسافران بیشتر از کشورهای همسایه و اروپایی مانند آلمان، مجارستان، مالزی، ایتالیا، اتریش، انگلیس، استرالیا و هلند وارد سیستان و بلوچستان شدند.
وی افزود: علاوه بر جاذبه های دیدنی سیستان و بلوچستان، آداب و رسوم مردم این دیار نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و خاطرانگیز بود.
وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی، تجاری و سلامت سه رکن گردشگری در سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: سال گذشته نیز حدود 700 هزار مسافر خارجی وارد این استان شدند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: افزایش حضور گردشگر از کشورهای خارجی به ویژه اروپایی به این استان به دلیل جریان سازی است که در 2 سال اخیر با برپایی نمایشگاههای گردشگری در کشورهای عمان، آلمان و روسیه ایجاد شده است.
میرحسینی افزود: در نیمه دوم امسال نیز مقرر شده است این نهاد سه جشنواره گردشگری در آلمان، روسیه، اسپانیا و عمان با هدف ارائه بسته های معرفی سیستان و بلوچستان و مذاکره با تورها و گروه های گردشگری این کشورها برگزار کند تا چهره واقعی استان هر چه بیشتر به جهانیان معرفی شود.
به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز همواره چشم انتظار مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان- زاهدان – زابل، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک -کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس