کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » آثار هنری » صنایع دستی باید تجاری سازی شود – هنر بلوچ

صنایع دستی باید تجاری سازی شود – هنر بلوچ

صنایع دستی باید تجاری سازی شود – هنر بلوچ

 صنایع دستی باید تجاری سازی شود – هنر بلوچ

ایرانشهر – فرماندار ایرانشهر گفت: با تجاری سازی صنایع دستی می توان کمک بزرگی به خانواده ها در خصوص تامین معیشت آنها کرد.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرنگار مهر، در پی سفر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان و هیت همراه به شهرستان ایرانشهر شب گذشته جلسه ای در محل فرمانداری ایرانشهر باحضور جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

در این جلسه رقیه ایرندگانی، مشاور امور بانوان فرماندار ایرانشهر ضمن قدردانی از حضور مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سیستان و بلوچستان و هیئت همراه اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر در حوزه بانوان دارای توانمندی ها و پتانسیل های فراوانی است.

وی افزود: به عنوان مثال درخصوص بحث صنایع دستی همچون سوزن دوزی و آینه کاری می توان برای بانوان ایرانشهری برنامه ریزی ویژه ای داشت زیرا ظرفیت آن وجود دارد.

وی گفت: خوشبختانه امروز هنردستان بانوان این شهر به عنوان یک برند در دنیا مطرح است که نمونه بارز آن سفر اخیر بانوان ایرانشهر به کشور چین بود که در آنجا خوش درخشیدند.

مشاور امور بانوان فرماندار ایرانشهر افزود: برای حمایت از این بانوان نیاز به برنامه ریزی و نگاه بلند مسئولین است و باید از آنها حمایت کرد تا هنر دست این بانوان به فراموشی سپرده نشود.

وی گفت: توسعه فعالیت های این بانوان در راستای شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است زیرا این بانوان می توانند در چرخه اقتصادی و سبد خانواده خود سهیم باشند.

در ادامه این جلسه نبی بخش داودی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: در شهرستان ایرانشهر بانوان هم پای مردان در حال تلاش هستند و حضور پررنگی دارند که این امر نشان دهنده رشد و بالندگی این قشر از جامعه است .

وی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به بانوان بسیار خوب و مثبت است و در حال حاضر بانوان در این دولت در پست های حساسی افتخار آفرینی می کنند و به آنچه که حق آنها بوده رسیده اند.

وی با اشاره به هنر صنایع دستی بانوان ایرانشهری گفت: این امر ریشه در فرهنگ مردمان این سرزمین دارد و اگر موضوع صنایع دستی تجاری سازی شود می تواند کمک بزرگی برای خانواده ها باشد و در تامین معیشت آنها موثر باشد .

همچنین در ادامه این نشست مریم پویا مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر خود به شهرهای مختلف استان گفت: در این سفرها از نزدیک شاهد توانایی و استعداد بانوان این استان بودم.

وی گفت: به نظر می رسد با همه مشکلاتی که این بانوان دارند تنها چیزی که توانسته تحمل مشکلات را برای آنها سهل کند اراده قوی آنها است.

 وی افزود: برخی از این بانوان صنایع و هنرهای دستی را بدون هیچ آموزشی فرا گرفته اند و از طریق همین راه ارتزاق می کنند.

وی با اشاره به برخی معضلات اجتماعی افزود: باید در خصوص معضلات اجتماعی هم توجه ویژه ای به این قشر داشت و آموزش های لازم در این خصوص ارائه شود.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس