یاسین خوشامدرهی معروف به یاسین ولکام زهی متولد سال 1364 در بندر چابهار می باشد. وی دارای مدرک کارشناسی صحنه آرایی از دانشگاه هنر و معماری است و بازیگری سینما و تلویزیون ، تهیه کنندگی و مستند سازی در سابقه کاری اش به چشم می خورد.

تهیه کنندگی فیلم های مستند «کلبه عشق» ، «مهلب» و «گوات» نمونه ای از فعالیت های وی می باشد.

یاسین خوش آمد زهی همچنین در تولید برنامه های گوناگونی با شبکه های سراسری، سازمان ها و مراکز مختلف همکاری داشته و سپاس نامه جشنواره ملی فیلم و فیلم نامه بام ایران را برای فیلم نامه «ناهدا رمضان» در شهرکرد، سپاس بهتذین کارگردانی برای مستند «مهلب» از جشنواره تیاب در چابهار و سپاس نامه جشنواره حسنات را برای فیلم نامه مستند «ناهدا رمضان» در اصفهان دریافت کرده است.

از معروف ترین کارهای یاسین خوشامدزهی می توان به ایفای نقش در سریال طنز آقا و خانم سنگی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما به تهیه کنندگی فرید شب خیز و کارگردانی شاهد احمدلو اشاره کرد که یاسین در کنار بازیگرانی همچون  سوسن پرور  – کامبیز دیرباز  – هومن برق نورد  – شهرام قائدی  – رضا رویگری  – علیرضا جعفری – شراره دولت آبادی  – حسین سلیمانی – عباس جمشیدی فر – رضا نیک خواه – هومن حاجی عبدالهی به ایفای نقش پرداخت.

گردآوری: سایت هنرمندان بلوچستان