کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » رونق بازار سنتی مادر بزرگ ها

رونق بازار سنتی مادر بزرگ ها

رونق بازار سنتی مادر بزرگ ها

رونق بازار سنتی مادر بزرگ ها

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، بَلک بازار (ballok) ، یا بازار مادربزرگ ها در چابهار قدمتی دیرینه دارد و با وجود بازارهای جدید در این منطقه، این بازار رونق خاصی دارد.

این بازار به خاطر عرضه تولیدات زنان ومادران بلوچ به بلوک بازار شهرت یافته است اما اکنون نه تنها مادربزرگ ها بلکه تمامی نسل ها از این بازار سنتی چابهار نان می خورند .
دربازار مادر بزرگ ها، همه چیز یافت می شود از اجناس ارزان قیمت تا فروش انواع طلاجات دست ساخته هنرمندان سیستان و بلوچستان؛ قیمت برخی اززیورآلات ساخته شده به ۲۵ میلیون تومان می رسد .
هر غذایی را که بانوی ایرانی طبخ می کند، می تواند دربازار مادربزرگ ها ، ادویه مخصوص آن را بیابد، ادویه مخصوص ماهی ، ادویه مخصوص گوشت ،مرغ و ……
جذابترین قسمت بازار، بخش تولید وفروش لباس های زنانه بلوچی است، جایی که طرح ونقش را مشتری انتخاب می کند ودوخت ودوز پارچه را از نزدیک می بیند.
صدای چرخ خیاطی بیش از صدنفر در این راسته که بلند می شود عظمت چرخه اشتغال از قبیل پوشاک ایرانی را می شود، دید .

 

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس