کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » برگزاری همایش تشکل‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی

برگزاری همایش تشکل‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی

برگزاری همایش تشکل‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی

برگزاری همایش تشکل‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی

همایش تشکل‌های مردم نهاد با حضور استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، و شمالی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در مشهد برگزار شد.

ببه گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید جواد جواد حسینی، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی ظهر امروزچهارشنبه ۱۹ مهرماه در همایش تشکل‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های اجتماعی که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، افزود:مشارکت دادن مردم امروز به اندازه‌ای اهمیت دارد و در جامعه تبیین شده که هیچ حکومتی در طول تاریخ نتوانسته تا به این اندازه با مردم مشارکت داشته باشد.

وی تصریح کرد:اگر بخواهیم برای یک حکمرانی خوب گام برداریم اصلی‌ترین کار آن است که مردم را در آن مشارکت دهیم. در عرصه سیاسی این نظام مندی را در قالب احزاب داریم و در حال حاضر با ایجاد خانه احزاب ۵۳ حزب در استان فعال هستند همچنین نظام نامه نخبگان دانشگاهی را با دولت تنظیم و برای حضور مشورتی، شبکه دانشگاه را راه اندازی کرده ایم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی ادامه داد:در عرصه صنفی اتحادیه‌های صنفی جوانان و خانه جوانان ایجاد شده است همچنین در حوزه بانوان در ۲۸ استان پارلمان مشورتی زنان تشکیل شده و ۱۲۰۰ نفر از بانوان در اقشار مختلف مدیریت ان را برعهده دارند.

حسینی اظهار کرد: ضمن اینکه شورای گفت: وگو با فعالان اقتصادی و هنرمندان و میز گفت: وگو با مردم به منظور توسعه سمن‌ها و تشکل‌های غیر مردمی با شعار هر ایرانی یک تشکل، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ۵۴۰ تشکل مردمی و غیر دولتی در سال ۹۲ در استان داشتیم که در حال حاضر به ۹۴۰ تشکل افزایش یافته و ۷۴ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه تشکل‌هایی درزمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری، آسیب اجتماعی، محیط زیست، مجازات ها، حقوقی و قضایی تشکیل شده است و از ۵ موضوع به ۲۱ موضوع تشکل‌ها را ارتقا داده ایم.

وی افزود: یکی دیگر از سیاست‌های ما در حوزه تشکل ها، سیاست قشری است که همه اقشار جامعه درگیر ان هستند و در همین راستا ۱۸۰ تشکل در حوزه بانوان در سطح استان فعال شده است و ۱۴۵ تشکل بانوان با شعار شکوفایی جوانان ایجاد شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: توسعه جغرافیایی بر مشارکت و نظارت مردم شعار هر روستا یک تشکل را مطرح کرده ایم و تاکنون ۳۵ تشکل درروستا‌ها ایجاد شده است که با موضوع روستای پاک فعالیت خواهند کرد.

حسینی تصریح کرد: سیاست راهبردی چهارم توسعه جغرافیایی است. در آسیب شناسی مجدد تشکل‌های غیردولتی به این نکته مهم رسیدیم که اکثر تشکل‌ها در شهر‌های بزرگ فعالیت می‌کنند و در شهر‌های کوچک و خصوصا روستا‌ها خیلی حضور و ظهور ندارند در راستای این راهبرد تشکل‌ها به شهر‌های کوچکتر و به روستا‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: از یک سال و نیم گذشته تاکنون ۳۵ تشکل غیردولتی در روستا‌ها ایجاد شده است و هدف گذاری سال ۹۶ افزایش ۲۰ درصدی تشکل‌های غیردولتی در روستا‌ها می‌باشد.

وی افزود: امسال شعار هر روستا یک تشکل را پیگیری خواهیم نمود و بعد از راه اندازی پارلمان‌های بانوان و جوانان پارلمان مشورتی روستائیان را راه اندازی خواهیم نمود.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی پنجمین سیاست راهبردی را آموزش و توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی دانست و افزود: پارسال ۱۰ هزار نفر ساعت اعضای تشکل‌های غیردولتی با هدف توانمندسازی، آموزش داده شده اند.

حسینی گفت: ششمین سیاست راهبردی تدوین نظام نامه تعامل تشکل‌های غیردولتی با دولت است که در همین راستا نظام نامه تعامل دولت با بخش تشکل‌های غیردولتی تدوین شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه هفتمین سیاست راهبردی، شبکه سازی است، افزود: تشکل‌های مرتبط با یک موضوع کاری اگر به صورت شبکه‌ای عمل کنند این امر موجب هم افزایی این تشکل‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد شبکه‌ای سازمان‌های مردم نهاد در استان را شاهد بوده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: هشتمین سیاست راهبردی نظارت بر تشکل‌ها از طریق خود تشکل هاست.

حسینی نهمین سیاست راهبردی را راه اندازی خانه تشکل‌های غیردولتی دانست و افزود: در راستای تعامل بیشتر و بهتر تشکل‌ها با یکدیگر خانه تشکل‌های غیر دولتی در استان راه اندازی شده است و محلی برای رفت و آمد و تعامل تشکل‌ها با یکدیگر است.

همچنین در این مراسم در این مراسم لوح تقدیری از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به پدر شهید جاودانی فر شهید مدافع حرم اهداء شد.

در همایش و دوره توانمند سازی تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان، حضور داشتند.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس