کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » آغاز مرمت قلعه تاریخی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان

آغاز مرمت قلعه تاریخی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان

آغاز مرمت قلعه تاریخی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان

آغاز مرمت قلعه تاریخی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا – رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرمت قلعه تاریخی این شهرستان با یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

خیرالنسا امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده فعالیت ها در این فصل از مرمت قلعه تاریخی نیکشهر شامل آواربرداری به منظور خانه سازی معماری فضاهای داخلی قلعه، استحکام بخشی جرزها و جداره ها و اجرای اندودهای حفاظتی روی بقایای معماری است.
وی افزود: قرار است محوطه اطراف قلعه با مشارکت شهرداری نیکشهر ساماندهی شود.
وی ادامه داد: مقرر شد شهرداری نیکشهر اعتباری معادل یک میلیارد و 800 میلیون ریال به این امر اختصاص دهد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: این مجموعه متعهد شد طراحی فضاهای اطراف قلعه را در اولویت کار خود قرار داده و پس از تصویب در اختیار شهرداری بگذارد.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر با 396 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی و 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور)، 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت علاوه بر اینکه پهناورترین استان کشور محسوب می شود دارای بیش از هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس