کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » انجام فعالیت‌های پژوهشی در کهن‌ترین پهنه سفال و سرامیک کشور

انجام فعالیت‌های پژوهشی در کهن‌ترین پهنه سفال و سرامیک کشور

انجام فعالیت‌های پژوهشی در کهن‌ترین پهنه سفال و سرامیک کشور

انجام فعالیت‌های پژوهشی در کهن‌ترین پهنه سفال و سرامیک کشور

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرنگار فارس در زاهدان , رئیس انجمن سفال و سرامیک کشور گفت: با هدف انجام کار پژوهشی در کهن‌ترین گستره سرامیک کشور که سیستان و بلوچستان است، تور سفالگران کشور به این منطقه در حال برگزاری است.

بهزاد اژدری اظهار کرد: سیستان و بلوچستان یکی از قوی ترین پایگاه های تاریخی سفال و سرامیک است و تور گردشگری هنرمندان سفال کشور به این استان با هدف شناساندن ظرفیت های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان و به منظور آموزش دادن و آموزش گرفتن برگزار شده است.

رئیس انجمن سفال و سرامیک کشور افزود: هدف دیگر این تور این است که یک کار پژوهشی در کهن ترین گستره سرامیک کشور که سیستان و بلوچستان هست صورت گیرد و و در آینده کارهای ترمیمی و تکمیلی و تسهیل گری را برای هنرمندان بومی اینجا که به شکل سنتی کار می کنند انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: آسان کردن مراحل کار، رفع عیوب کار و تسهیل گری در شیوه ها، تکنیک ها و فنون سفالگری بومی این منطقه  و اینکه بتوانیم به آنها غنایی ببخشیم و به مرحله قابل ارائه برسانیم از جمله برنامه هایی است که در آینده برای سفال این استان انجام خواهیم داد.

وی گفت: قرار است برنامه های پژوهشی در کلپورگان برگزار شود و اگر یک پژوهشگاه به عنوان مرکزی برای سرامیک استان با مرکزیت کلپورگان تاسیس شود، هنرمندان مختلف میتوانند در آنجا تحقیق و پژوهش کنند و یک بده بستان و تبادل خدمات فرهنگی هنری با بسترهای موجود در این منطقه صورت گیرد.

اژدری تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به شدت از دیده ها پنهان و مغفول مانده و چتری روی آن کشیده شده بود که  با این رفت و آمدها و تبادل فرهنگی و هنری مورد توجه بیشتر قرار میگیرد.

رئیس انجمن سفال و سرامیک کشور افزود: بیشترین جاذبه برای هنرمندان، کشف نامکشوفات است و وقتی یک فرهنگ و عرصه زیبایی شناسی جدید را کشف می کند علاقه مند می شوند که در آن عرصه تجربه اندوزی کنند، آثار هنری ارائه دهند و یک بده بستان با محیط داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی گروه های تخصصی فرهنگی در یک جا حضور پیدا می کنند تمام جوانب آن اصل و پدیده را با خود به همراه می آورند و آن حوزه خود به خود شکوفا می شود بنابراین باید مقدمات حضور آنها را فراهم شود که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این زمینه و با برگزاری تورهای گروه های مرجع به طور هوشمندانه عمل می کند.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس