کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » «رستاک» قطعه «اله منی بارگ» را منتشر کرد/ خوانندگی محمدرضا هدایتی

«رستاک» قطعه «اله منی بارگ» را منتشر کرد/ خوانندگی محمدرضا هدایتی

«رستاک» قطعه «اله منی بارگ» را منتشر کرد/ خوانندگی محمدرضا هدایتی

«رستاک» قطعه «اله منی بارگ» را منتشر کرد/ خوانندگی محمدرضا هدایتی

تازه ترین تک آهنگ گروه موسیقی «رستاک» با تمرکز روی موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان به خوانندگی محمدرضا هدایتی در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرگزاری مهر، قطعه «اله منی بارگ» عنوان تازه ترین اثر گروه موسیقی «رستاک» است که بر اساس یکی از ملودی های معروف منطقه بلوچستان به خوانندگی محمدرضا هدایتی بازیگر  و خواننده اهل سیستان و بلوچستان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. این قطعه بارها توسط خوانندگان و گروه‌های بومی منطقه خوانده شده و گروه رستاک با مبنا قرار دادن یکی از این روایت ها و سبک و سیاق خود، اثر را بازخوانی و در آخرین آلبوم خود «میان خورشیدهای همیشه» منتشر کرده است.

در این قطعه فرزاد و بهزاد مرادی به عنوان خوانندگان ثابت گروه «رستاک» هدایتی را در آواز و هم خوانی قطعه همراهی کرده‌اند. ضمن اینکه هنرمندان دیگری از بلوچستان از جمله محمدعلی دلنواز با نوازندگی ساز بنجو و داود بامری نیز با دهلک گروه را در این اجرای این قطعه همراهی کرده اند.

فرزاد مرادی درباره همکاری مشترک گروه «رستاک» با محمدرضا هدایتی گفت: علاوه بر این آهنگ زیبای بلوچی، ما سعی داریم روی موسیقی منطقه سیستان هم بیشتر کار کنیم و با آشنایی تازه‌ای که با نگاه و صدای محمدرضاهدایتی عزیز پیدا کرده‌ایم به زودی همکاری دیگری را هم با وی انجام خواهیم داد. ما پیش از این‌ها نیز تحقیقات گسترده ای را در حوزه موسیقی سیستان و بلوچستان آغاز کرده بودیم و حالا با انرژی و انگیزه بیشتری این تحقیقات را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به قطعه «اله منی بارگ» هم توضیح داد: این قطعه را شادروان ماشالله بامری سال‌ها پیش به ما معرفی کرد که ما در آلبوم «رنگواره‌های کهن» آن را با یک روایت دیگر کار کرده بودیم و این بار هم بعد از گذشت تقریبا ۱۰ سال، با تغییر دیدگاهمان کار را به نوعی بازآفرینی کردیم. توضیح اینکه در منطقه بلوچستان به شادیانه‌ها و شادمانه‌هایشان (موسیقی‌ها و ملودی‌هایی که در مراسم شادی استفاده می‌کنند) «صوت» می‌گویند. بعضی از این موسیقی‌ها شاعر مشخص هم دارند اما اغلب‌شان فولک هستند. این قطعه هم یکی از صوت‌های مشهور و محبوب بلوچی‌ است که اجرای آن در ایام نزدیک به عید قربان، هدیه ویژه گروه «رستاک» و محمدرضا هدایتی به همه مردم ایران به ویژه مردم خونگرم و مهربان سیستان و بلوچستان است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس