کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » ایجاد بازار جهانی برای سفال کلپورگان در اولویت قرار دارد

ایجاد بازار جهانی برای سفال کلپورگان در اولویت قرار دارد

ایجاد بازار جهانی برای سفال کلپورگان در اولویت قرار دارد

ایجاد بازار جهانی برای سفال کلپورگان در اولویت قرار دارد

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:
ایجاد بازار جهانی برای سفال کلپورگان در اولویت قرار دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سفال کلپورگان یک برند جهانی است که مقبولیت خوبی در جهان دارد و اگر بتوانیم بازار جهانی را فراهم کنیم فروش خوبی خواهد داشت.

کامبیز مشتاق گوهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: برای ثبت جهانی معمولا چندین شاخص در نظر گرفته می‌شود و اگر اثری یک یا چند شاخصه را داشته باشد می‌تواند کاندید باشد از جمله یونیک‌بودن و منحصر به فرد بودن هنری که در آن روستاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: با سفر ارزیاب یونسکو همه جوانب بررسی می‌شود و گزارشی به هیئت برگزارکننده و شورای جهانی صنایع دستی می‌دهند مبنی بر اینکه شاخصه‌های لازم را دارد یا خیر و ما باید دفاع کنیم.

این مسئول با بیان این‌که ممکن است زیرساخت‌ها فراهم نباشد و باید در یک پروسه زمانی زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم کنیم، ادامه داد: جهانی‌شدن باعث معطوف شدن توجه ویژه به آن اثر، افزایش ارزش آن، توسعه رویکرد گردشگری و فراهم‌شدن ظرفیت‌هایی برای افزایش تقاضای محصولات در بازار می‌شود که همه این‌ها کمک می‌کند تا زیرساخت‌ها توسط بخش دولتی و نیز بخش خصوصی فراهم شود.

وی گفت: قرار بر این است که با جهانی‌شدن و شهرت پیداکردن این اثر، زمینه افزایش تولید و فعالیت بخش خصوصی فراهم شود، قیمت و ارزش کالا افزایش و در نهایت این منطقه در چرخه مراکز مورد توجه برای سرمایه‌گذاری قرار بگیرد.

گوهری با اشاره به این‌که در سال گذشته اعتبارات ویژه‌ای برای راه‌اندازی کارگاه دوم سفال کلپورگان که در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده بود اختصاص دادیم بیان کرد: این کارگاه تجهیز شده و برنامه آموزشی به صورت پیوسته برگزار می‌شود و در بحث تبلیغات و معرفی این روستا کارهای زیادی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در رابطه با زیرساخت‌های روستای کلپورگان به ویژه آب آشامیدنی این روستا افزود: با توجه به قنواتی که در شهرستان سراوان وجود دارد گزارشی از مشکل آب آشامیدنی در این روستا نداشتیم اما جلسه‌ای برای هماهنگ‌کردن دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار می‌شود که هماهنگی‌های بیشتری برای خدمات بیشتر به این روستا و مجموعه ارائه شود و زمینه برای حضور مسافران، گردشگران، هنرمندان و صنعتگران بیشتر به روستای کلپورگان فراهم و کارگاه‌های بیشتری احداث شود تا جایگاه این روستا را به صورت جهانی تثبیت کند.

این مسئول با بیان اینکه تحقیقات مختلفی راجع به نقوش سفال صورت گرفته و تمام نقوش آن ثبت ملی شده است، ادامه داد:
به حضور در بازارهای چهانی فکر می کنیم و سفال کلپورگان یک برند جهانی است که مقبولیت خوبی در جهان دارد و اگر بتوانیم بازار جهانی را فراهم کنیم فروش خوبی خواهد داشت.

وی گفت: برنامه های زیادی برای توسعه و ترویج سفال کلپورگان داریم که شرکت در نمایشگاه صنایع دستی بعدی خارج از کشور از جمله این برنامه ها می باشد.

گوهری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سفال و سرامیک سنگین هستند و بسته بندی‌های ویژه‌ای می‌طلبد در بحث طراحی بسته بندی، اقداماتی را انجام می‌دهیم و امسال بسته‌بندی متناسب با سفال و سرامیک هم عرضه خواهد شد.

 

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس