کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » آثار هنری » صنایع دستی بلوچستان در جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

صنایع دستی بلوچستان در جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

صنایع دستی بلوچستان در جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

صنایع دستی بلوچستان در جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

شرکت حور بی بی جمالزاده  از استان سیستان و بلوچستان در بخش سوزن دوزی و رودوزی های سنتی جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

کوالالامپور – ایرنا – چهارمین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی روز پنجشنبه با حضور مقامات مالزی و دیپلمات های چند کشور اسلامی و ایران در ‘پوتراجایا’ پایتخت ستادی این کشور جنوب شرق آسیا گشایش یافت./ استقبال از صنایع دستی و گروه موسیقی ایران

به گزارش ایرنا، مالزی شعار اصلی این جشنواره را ‘منسوجات باشکوه جهان اسلام’ قرار داده و کشورهای شرکت کننده نیز علاوه بر صنایع فرهنگی دستی، پوشاک و بافته ها مختلف سنتی و اسلامی را در غرفه های خود عرضه کرده اند.
در آیین گشایش این جشنواره ‘مرضیه افخم’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و ‘علی محمد سابقی’ رایزن فرهنگی کشورمان در کوالالامپور در کنار 14 هنرمند از ایران حضور داشتند.
این جشنواره 10 روزه که در مرکز بین المللی همایش های شهر پوتراجایا برگزار می شود،

نمایندگان کشورهای مختلف در سه بخش به ارائه آثار فرهنگی و همچنین اجرا هنرهای خود می پردازند.
در یک بخش از این نمایشگاه 12 مجموعه آثاری هنری و صنایع دستی در معرض دید عموم قرار دارد.

در بخش دیگر این نمایشگاه 70 غرفه میزبان صنایع دستی، منسوجات و آثار هنری شرکت کنندگان است و برنامه های فرهنگی از جمله موسیقی سنتی و اسلامی نیز در حاشیه آن اجرا می شود.
علاوه بر حضور ایران در بخش مجموعه فرهنگی که در آن فرش ایرانی و همچنین برخی دیگر از آثار هنرمندان ایرانی به نمایش در آمده است

و تصویری بزرگ از بازار فرش اصفهان سالن برگزاری را تزیین کرده است، در بخش غرفه ها نیز هنرمندان چیره دست صنایع دستی از استان های مختلف کشورمان حضور دارند.
هیات 14 نفره ایرانی شرکت کننده در این دوره از جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی پوتراجایا به سرپرستی ‘حسین چاقمی’ از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم حضور یافته اند.
‘فاطمه قلیچی’ از تهران در بخش پته دوزی، ‘نسرین کاردانی’ از استان اصفهان

در بخش سرمه دوزی و پته قلم کاری، ‘حور بی بی جمالزاده’ از استان سیستان و بلوچستان در بخش سوزن دوزی و رودوزی های سنتی،

‘غلامحسین الطافی’ از تهران در بخش خط نقاشی، ‘ریحانه ترکان’ در بخش گوهر تراشی و ‘نیما ساعی’ در زیور آلات سنتی (هر دو از اصفهان)

آثار هنری خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده اند.
گروه موسیقی مهر از کرمانشاه با خوانندگی کوروش تیمورزاده، تار نوازی آرشام خرسندپور، کمانچه نوازی یونس پاک نژاد و تنبک نوازی حمید مقدم نیز در روز نخست این جشنواره با اجرای خود میزبان هنردوستان مالزی و’داتوک سری حاجی هاشم اسماعیل’ رئیس نهاد اجرایی منطقه فدرال پوتراجایا بودند.
در آیین گشایش این جشنواره که در مرکز بین المللی همایش های شهر پوتراجایا برگزار شد،

‘مرضیه افخم’ سفیر ایران، علی محمد سابقی رایزن فرهنگی ایران و برخی از مقامات سفارتخانه های کشورهای شرکت کننده حضور داشتند.
‘داتوک سری حاجی هاشم اسماعیل’ رئیس نهاد اجرایی منطقه فدرال پوتراجایا، پایتخت ستادی مالزی،

در سخنرانی مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به توسعه فرهنگ و هنر اسلامی در سده های نخستین اسلام، گفت: هنر و فرهنگ نقش مهمی در توسعه یک تمدن بزرگ ایفا می کنند.
نهاد اجرایی منطقه فدرال پوتراجایا سازمانی است که زیر نظر وزارت مناطق فدرال این کشور فعالیت می کند.
وی گفت: از آنجایی که منسوجات نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند و در بخش های مختلف از جمله خانه سازی، پوشاک، تزئینات و بسته بندی کالاها از آنها استفاده می شود، شعار امسال با تاکید بر منسوجات شکل گرفته است.
رئیس نهاد اجرایی منطقه فدرال پوتراجایا پس از آیین گشایش در حالی که توسط سفیران ایران و کویت همراهی می شد از غرفه های مختلف از جمله ایران دیدن کرد و فرش دستباف ایرانی، پته دوزی، سرمه دوزی و پته قلم کاری، سوزن دوزی و رودوزی های سنتی کشورمان خط نقاشی هنرمند ایرانی و گوهرتراشی و زیور آلات سنتی کشورمان مورد توجه وی قرار گرفت.
وی در اجرای برنامه گروه موسیقی سنتی ایران نیز شرکت کرد.
در این دوره از جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی، 100 شرکت کننده از کشورهای ایران، مالزی، عمان، ازبکستان، کویت، برونئی، اندونزی، عربستان، چین، بنگلادش، ترکیه و تونس حضور دارند.
جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین دوره است که در این جشنواره فرهنگی هنری شرکت می کند.
گروه موسیقی مهر از کرمانشاه قرار است روزهای جمعه از ساعت 11، شنبه در دو نوبت 15 و 18 و 30 و یکشنبه از ساعت 15 به مدت 30 دقیقه برای شرکت کنندگان برنامه اجرا کند و نوای موسیقی اصیل ایرانی در پایتخت ستادی مالزی طنین انداز خواهد شد.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس