کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » پیام تسلیت رئیس سازمان‌ میراث‌فرهنگی به‌مناسبت درگذشت بانوی هنرمند سوزن‌دوز

پیام تسلیت رئیس سازمان‌ میراث‌فرهنگی به‌مناسبت درگذشت بانوی هنرمند سوزن‌دوز

پیام تسلیت رئیس سازمان‌ میراث‌فرهنگی به‌مناسبت درگذشت بانوی هنرمند سوزن‌دوز

پیام تسلیت رئیس سازمان‌ میراث‌فرهنگی به‌مناسبت درگذشت بانوی هنرمند سوزن‌دوز

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌‌دستی و گردشگری درگذشت بانوی هنرمند سوزن‌دوز سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت علی‌اصغر مونسان به مناسبت درگذشت شهناز ایرندگانی مشهور به شهناز سوزن‌دوز ، از بازماندگان دوره طلایی هنر سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان، به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون
باخبر شدیم یکی از بانوان پیش‌کسوت هنر سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان، بانو شهناز ایرندگانی مشهور به شهناز سوزن‌دوز دار فانی را وداع گفت. هنرمند استادکاری که از بازماندگان عصر طلایی سوزن‌دوزان دهه چهل و پنجاه  و از افتخارات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این مرز و بوم است. بی‌شک فقدان این هنرمند بزرگ که عمری را وقف حفظ و احیای هنر اصیل سوزن‌دوزی کرد، ضایعه‌ای برای جامعه هنرمندان صنایع‌دستی کشور است. درگذشت این بانوی هنرمند را صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بستگان معزّا صبر جزیل مسئلت دارم.»

 

پیام تسلیت معاون صنایع دستی

هم چنین معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی درگذشت هنرمند پیشکسوت سوزن‌دوزی بلوچ در سیستان‌و‌بلوچستان استاد شهناز خلیلی ایرندگانی را به مردم خطه سیستان‌و بلوچستان‌ و خانواده بزرگ صنایع‌دستی کشور تسلیت گفت.

در متن پیام بهمن نامور‌مطلق  آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون، در نهایت تأسف یکی دیگر از هنرمندان بی‌بدیل و ارزشمند عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی راه دیار باقی در پیش گرفت و آسمانی شد. استاد شهناز خلیلی ایرندگانی از هنرمندان پیشکسوت سوزن‌دوزی بلوچ روی از عالم خاکی برتافته و به دیار باقی شتافت.

بی شک درگذشت این عزیزان بزرگوار لطمه‌ای است که جبران آن اگر ناممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود. لذا به این ‌وسیله این ضایعه ناگوار را به خانواده آن شادروان و همه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تسلیت گفته و برای روح آن مرحومه آرامش و غفران الهی را مسئلت دارم.»

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس