کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » عملیات بهسازی و محوطه سازی قلعه حیدرآباد خاش آغاز شد

عملیات بهسازی و محوطه سازی قلعه حیدرآباد خاش آغاز شد

عملیات بهسازی و محوطه سازی قلعه حیدرآباد خاش آغاز شد

عملیات بهسازی و محوطه سازی قلعه حیدرآباد خاش آغاز شد

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا – شهردار خاش سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده کار بهسازی و محوطه سازی اثر تاریخی و ملی قلعه حیدرآباد این شهرستان آغاز شده است.

عبدالمجید تمندانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محوطه سازی قلعه حیدر آباد بعد از سالها انتظار و به دنبال درخواست های مکرر مردمی مبنی بر ساماندهی محوطه اطراف این قلعه آغاز شد.
وی ادامه داد: کار کف سازی اطراف میدان، ایجاد فضای سبز مناسب، روشنایی و مبلمان زیبا در قلعه حیدر آباد در دستور کار شهرداری است.
وی افزود: عملیات زیباسازی و ایجاد فضای با نشاط و جذاب برای استفاده گردشگران و شهروندان از جمله اهداف این طرح است.
وی بیان کرد: با زیبا سازی، ایجاد فضای سبز و مبلمان زیبا در اطراف قلعه حیدر آباد، چند هزار متر مربع به محوطه پیرامونی این اثر تاریخی افزوده خواهد شد.
شهردار خاش گفت: ساماندهی قلعه تاریخی حیدر آباد اقدامی موثر برای زیباسازی هرچه بیشتر سیمای شهر و رضایت مندی بهتر گردشگران داخلی و خارجی است.
تمندانی اظهار داشت: این پروژه با چند هزار متر مربع محوطه سازی و بدنه سازی محوطه ساختمان بیرونی قلعه فضای مناسبی را برای گردشگران و مسافران فراهم می کند.
وی افزود: بدنه سازی، کف سازی و مرمت گذرهای تاریخی به منظور حفظ قدمت و چهره تاریخی شهر خاش انجام می شود.
به گزارش ایرنا اثر تاریخی قلعه حیدرآباد خاش برجای مانده از دوران قاجاریه بوده که در دهه 60 در شمار آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس