کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » زیر پوشش قرارگرفتن 550 نفردرطرح توانمندسازی جوامع محلی سیستان وبلوچستان

زیر پوشش قرارگرفتن 550 نفردرطرح توانمندسازی جوامع محلی سیستان وبلوچستان

زیر پوشش قرارگرفتن 550 نفردرطرح توانمندسازی جوامع محلی سیستان وبلوچستان

زیر پوشش قرارگرفتن 550 نفردرطرح توانمندسازی جوامع محلی سیستان وبلوچستان

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از ایرنا ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 550 نفر از مردم روستاهای شهرستان های خاش، زابل، ایرانشهر و سراوان در 6 ماه نخست امسال زیر پوشش طرح توانمندسازی جوامع محلی استان قرار گرفتند.

مجتبی میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توانمندسازی جوامع محلی با هدف کمک به معیشت و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری روستایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افراد در قالب این طرح مورد آموزش های گردشگری برای بهره گرفتن از ظرفیت ها و جاذبه های دیدنی روستا قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: یکی از نکاتی که به گسترش گردشگری کمک می کند حفظ بافت روستاست که در این طرح به آن توجه ویژه شده است.
میرحسینی گفت: در قالب طرح توانمند سازی، 58 روستای سیستان و بلوچستان زیر پوشش قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن افزون بر هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 19 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
سواحل زیبای ماسه ای و صخره ای، آثار تاریخی شهر سوخته و قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه های سرسبز و پرآب، سنگ نگاه ها، محوطه های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه های تاریخی و گردشگری در سطح استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آنها در کشور ناشناخته مانده است.
در این میان لادیز و تمین میرجاوه، چشمه آبگرم بزمان، سراب یدوک، مجموعه تاریخی بمپور، دامن، کوه خضر ایرانشهر، کوه میتک، دورک، گورناگان، کوه روک، لهاباد، پیشین و دره سرباز، ایرندگان، تفتان جنوبی، کارواندر، سنگان، گلفشان پیرگل، تفتان(دشت دقال) گوهر کوه خاش، تنگ سرحه، گرگان نیکشهر، تنگه فنوج، آبشار آبند قصرقند، شهر سوخته، کوه خواجه، کرکویه، دهانه غلامان، میلک، هامونک و حوضدار هامون، تخت عدالت هیرمند، آشار مهرستان و آبشار آسپن دلگان از جمله مناطق نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.
مناطق نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان با دارا بودن طبیعتی زیبا و معماری تاریخی نظر هر گردشگری را به خود جلب می کنند.
باغات و مزارع سرسبز در شهرها و روستاهای این استان که در طول سال چند نوبت محصول می دهند با تولید میوه هایی چون گوواوا، پاپایا، انبه، موز، چیکو، پسته، انجیر، سیب، هلو، آلو، زرآلو، خربزه از نوع قندک و سفیدک، انگورهای یاقوتی سرخ و سفید و تولیدات دامی و محلی سیستان و بلوچستان را در میان استان های کشور منحصر به فرد کرده است.
گردشگران و عاشقان طبیعت با سفر به این استان می توانند ره توشه هایی از انواع میوه ها، کلوچه های محلی و صنایع دستی چون سوزندوزی، سکه دوزی، قالیچه و دهها اثر دیگر را نیز به عنوان سوغات سیستان و بلوچستان به شهر و دیار خود ببرند.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان- زاهدان – زابل، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک -کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس