کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » هنرمندان » زندگی نامه » زندگی نامه رستم میرلاشاری خواننده موسیقی پاپ بلوچستان

زندگی نامه رستم میرلاشاری خواننده موسیقی پاپ بلوچستان

زندگی نامه رستم میرلاشاری خواننده موسیقی پاپ بلوچستان

زندگی نامه رستم میرلاشاری خواننده موسیقی پاپ بلوچستان

رستم میرلاشاری شاعر ، نوازنده ، خواننده ، تهیه کننده  و طراح مد

نام  : رستم میرلاشاری

متولد : 19 اوریل 1960

مقیم : کشور سوئد

حرفه : نوازنده ، خواننده ، تهیه کننده  و طراح مد

رستم میرلاشاری در روستای هریدوک بخش لاشار شهرستان نیکشهر متولد شد

او یکی از بهترین خواننده های فستیوالها بوده و چندین کنسرت در اروپا اجرا کرده است

به نقل از رادیو فردا :

رستم میرلاشاری، اهل بخش لاشار و خواننده شناخته شده بلوچ می‌باشد که سبک کاری اش غالبا تلفیقی از موسیقی بومی بلوپستان و موسیقی پاپ می‌باشد . وی هم اکنون ساکن سوئد می‌باشد و در گروهی تحت عنوان گلبانگ که متشکل از هنرمندانی از بلوچستان ، سوئد و آفریقا می‌باشد به فعالیت موسیقی می‌پردازد .

این هنرمند تحصیلات خود را در رشته موسیقی ملل در دانشگاه استکهلم، پایتخت سوئد، به پایان رسانده و در حال حاضر در همین دانشگاه مشغول کار است.

رستم میرلاشاری در گفت‌و‌گو با رادیو فردا با اشاره به این موضوع که از آمیزش و هم‌نشینی فرهنگ‌ها است که فرهنگ جهانی بارور می‌شود ، از هدف‌ها و تلاش پیگیر خود در تلفیق موسیقی بلوچستان ایران با موسیقی بومی و محلی دیگر ملیت‌ها، می‌گوید : «‌هدف من از تلاش در ارتباط با موسیقی این است که بتوانم موسیقی بلوچستان ایران که با آن بزرگ شده‌ام را با موسیقی سایر ملل بیامیزم. روبه‌ رو شدن فرهنگ و موسیقی ملل مختلف این امکان را می‌دهد که هم برای رشد خود از آنها کمک بگیریم و هم برای شناساندن موسیقی و فرهنگی که با آن بزرگ شده‌ایم و احساس می‌کنیم این موسیقی و فرهنگ چیزی دارد که می‌تواند مورد علاقه و توجه دیگران قرار گیرد . »

وی در ادامه می‌افزاید: «بر اساس این فلسفه ، وقتی من در استکهلم فعالیت‌های موسیقی خود را آغاز کردم به همراه تعداد دیگری از علاقمندان به این فلسفه ، گروه ” گلبانگ ” را تشکیل دادیم و موفق شدیم موزیسین‌های خوبی را گرد آوریم که هر کدام ریشه در یک گرایش موسیقیایی داشتند . وقتی روی گرایش موسیقیایی تکیه می‌کنم منظورم موسیقی فولکلور ملت‌های مختلف است . به اعتقاد من این تلاش موفق بوده و به همین خاطر ما توانسته‌ایم ۱۵ سال فعالیت کنیم، موسیقی تولید کنیم، مورد توجه رسانه‌های جمعی قرار بگیریم و تورهای مختلف داشته باشیم . »

رستم میرلاشاری در ادامه گفت‌وگو با رادیو فردا به ویژگی‌های این نوع موسیقی اشاره می‌کند و می‌گوید: «‌ بدون شک موسیقی بلوچی تحت تاثیر موسیقی‌ های دیگر قرار دارد ولی در عین حال قائم به ذات خود است و ویژگی‌ های خاص خود را دارد . گرایش‌های مختلف در این موسیقی به وفور یافت می‌شود ، ولی بدون شک به موسیقی ایرانی بیشتر از موسیقی هندی نزدیک است . »

رستم میرلاشاری، موسیقی دان از بلوچستان ایران، با حمایت دانشگاه موسیقی شهر استکهلم همه ساله دست به برگزاری یک جشنواره جهانی موسیقی می‌زند و هر سال به دعوت او یک گروه موسیقی از ایران نیز دراین فستیوال شرکت می‌کند.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
4 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین لایک
Inline Feedbacks
View all comments
4
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس