کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » جهانی شدن سفال کلپورگان نباید به ساختار یا بدنه سفال این منطقه آسیب وارد کند

جهانی شدن سفال کلپورگان نباید به ساختار یا بدنه سفال این منطقه آسیب وارد کند

جهانی شدن سفال کلپورگان نباید به ساختار یا بدنه سفال این منطقه آسیب وارد کند

جهانی شدن سفال کلپورگان نباید به ساختار یا بدنه سفال این منطقه آسیب وارد کند

نایب رئیس انجمن سفال و سرامیک کشور گفت: جهانی شدن سفال کلپورگان نباید به ساختار یا بدنه سفال این منطقه آسیب وارد کند.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، فرزاد فرجی اظهار کرد: سفال کلپورگان به عنوان یک هنر غنی بومی که محصول فرهنگ منطقه به واسطه آداب و رسومی که در منطقه حاکم هست و نقش و نگارها که همه بازتات یک عملکرد خوب منطقه ای هست دارای ارزشی است که آن را به لحاظ نهفته های تاریخی متمایز می کند و به عنوان یک محصول خاص در منطقه و کشور از آن رونمایی می شود.

این اتفاق به عنوان یک اتفاق خوب هست و می شود برای آن یک برنامه ریزی کلان کرد اما هیچ کدام از این برنامه ریزی ها نباید به ساختار یا بدنه تشکیل این جریان آسیب وارد کند.

شاید بتوان در بحث تکنیک و یا عمل آوری گل باری را از روی دوش هنرمند صنعتگر منطقه برداشت ولی در بخش ساختار و شکل گیری فرم و بدنه و نقش هایی که روی آن می افتد مسئولین باید توجه کنند که به واسطه تغییر و یا جهانی شدن و یا گسترش این هنر دچار فرسایش یا اضمحلال نشود.

نایب رئیس انجمن سفال و سرامیک کشور افزود: انجمن سفال و سرامیک کشور از هنر سفال کلپورگان حمایت می کند و تمام تلاش خود را برای حفظ این هنر با ارزش به کار می گیرد.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس