کانال هنر بلوچ

دانلود قرآن به صورت جز به جز و سوره ای

خانه » اخبار فرهنگی هنری » جشنواره گردشگری غذاهای بومی محلی در ایرانشهر

جشنواره گردشگری غذاهای بومی محلی در ایرانشهر

جشنواره گردشگری غذاهای بومی محلی در ایرانشهر

جشنواره گردشگری غذاهای بومی محلی در ایرانشهر

جشنواره گردشگری غذاهای بومی و محلی(چنگال) با حضور فرماندار، مسئولان فرهنگی و شماری از مردم ایرانشهر در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سایت هنرمندان بلوچستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  ،داوودی فرماندار شهرستان ایرانشهر در حاشیه این جشنواره  اظهار داشت: احیا و زنده نگه داشتن غذاهای بومی و محلی علاوه بر حفظ آنها سبب معرفی این منطقه به گردشگران می شود.

نبی بخش داوودی با تاکید بر سلامت جامعه و استفاده از غذاهای سنتی منطقه افزود: در واقع با زنده نگه داشتن آداب و رسوم فراموش شده می توان به سلامت جامعه و نسل های آینده کمک کرد تا کمتر به سراغ فست فود بروند.

وی با تاکید بر همراهی مردم و مسئولان در برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: باید تلاش کرد تا آداب و رسوم گذشته را با حفظ اصالت آن به نسل های آینده تحویل داد.

داودی بیان کرد: در کنار برگزاری جشنواره های محلی می توان از ظرفیت روستاها برای نشان دادن فرهنگ غنی این مناطق بهره برد.

وی تصریح کرد: اگر نهادهای فرهنگی به این مهم توجه و زمینه ‌ی شناساندن آن را به مردم فراهم کنند، همگان تشنه ‌ی فرهنگ اصیل این مرز و بوم خواهند شد.

فرماندار ایرانشهر گفت: امروز همچنین در کنار جشنواره غذاهای بومی و محلی شاهد هنر نمایی جوانان در بازی‌های بومی – محلی منطقه بودیم.

ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اگه توی دانلود آهنگ مشکل دارید یا درخواست آهنگ دارید همچنین دیدن مطالب جدید به کانال و گروه تلگرامی ما بپیوندید برای عضویت در کانال و گروه هنر بلوچ اینجا balouchart_ir@ کلیک کنید
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دیدگاه شما را در باره این مطلب دوست داریم بشنویم لطفا نظر بدیدx
پخش آنلاین جزء اول قرآن کریم با صوت شیخ سدیس